WRAP UP leden - duben 2019

by - května 07, 2019

Letošní čtecí rozjezd byl velice pomalý. První knihu jsem přečetla až polovině února, a to to navíc byl rereading. Další týdny to nešlo o moc lépe, a tak jsem se to snažila zachránit nějakými jednohubkami. A pak jsem si myslela, že mě konečně spasí nová Kasie West. Ale to taky úplně nevyšlo. Nakonec se to ale zlomilo. Nevím jak ani proč, ale nakonec jsem za ty čtyři měsíce přečetla alespoň jedenáct knih.

WRAP UP
The Summer I Turned Pretty (Summer, #1) Love Her Wild Fragments (Partials Sequence, #2) R.U.R. Fame, Fate, and the First Kiss
The Summer I Turned Pretty (Summer #1), Jenny Han | recenze | 3 hvězdičky
Love Her Wild, Atticus | recenze | 2 hvězdičky
Fragments (Partials Sequence #2), Dan Wells | recenze | 3 hvědičky
R. U. R., Karel Čapek | recenze | 4 hvězdičky
Fame, Fate and the First Kiss (Love, life & the List #2), Kasie West | recenze | 3 hvězdičky

Můj vztah k Jenny Han všichni znáte. Série Summer byla mými prvními knihami v angličtině, a tak k ní mám velice nostalgický vztah. A koncem minulého roku jsem si chtěla tuhle sérii připomenout. Zas tolik mě to nevzalo, ale bylo to pořád stejně roztomilé. Love Her Wild byla moje první a asi i poslední zkušenost s Atticem, upřímně mi to moc nedalo a oproti jiným sbírkám ani nebavilo. Fragments jsou pokračováním série Partials a četla jsem je především kvůli diplomce (neptejte se). Hrozně moc se vlekly, ale po rozjezdu to byla pekelná jízda a fakt jsem takový vývoj nečekala. R. U. R. byla opět diplomka a zatím to nebudeme rozvádět (#depression). A nakonec je tu nová Kasie West, která byla v rámci jejích knih opravdovým zklamáním a vůbec mě nebavila. 

Glimmerglass (Faeriewalker, #1) Smrtka (Smrtka, #1) Dopisy ztraceným (Dopisy ztraceným, #1) Maus: příbÄ›h očitého svÄ›dka: otcova krvavá pouÅ¥ dÄ›jinami (Maus, #1) Rekviem za Pluto
Glimmerglass (Faeriewalker #1), Jenna Black | recenze | 2 hvězdičky
Smrtka (Smrtka #1), Neal Shusterman | recenze | 4 hvězdičky
Dopisy ztraceným (Dopisy ztraceným #1), Brigid Kemmerer | recenze | 5 hvězdiček
Maus: příběh očitého svědka I+II, Art Spiegelman | recenze | 4 hvězdičky
Rekviem za Pluto, Adam Chromý | recenze | 3 hvězdičky

Glimmerglass mě hrozně lákalo obálkou a chtěla jsem si jej přečíst opravdu hrozně dlouho. Nakonec jsem se do knihy opravdu pustila a byla to spíš ztráta času. Je to Stmívání s vílami a to je asi všechno, co o tom potřebujete vědět. Smrtku jsem četla děsivě dlouho, ale děsivě moc se mi líbila. Ač se to na první pohled moc nezdá, není to depresivní čtení a rozhodně to stojí za pozornost. Stejne tak Dopisy ztraceným mají díky tématu potenciál být depresivní, ale taktéž se to prostě neděje. Je to citlivá a hrozně čtivá knížka, kterou jsem si zamilovala hned na prvních stranách. Oba díly komixu Maus jsou hodně silné čtení o druhé světové válce. Jsou to jednohubky, které na vás ale zanechají spoustu šrámů. Doporučuji. A po dvou letech jsem konečně dočetla Rekviem za Pluto, které je super knížka od českého autora o rozchodech. Za mě průměr, ale kdybych to četla bez té dvouleté pauzy, rozhodně by se mi to líbilo o mnoho více (re-reading je rozhodně v plánu). 

PRÁVĚ ČTU
Mrazení (Vlci z Mercy Falls, #1) Ruins (Partials Sequence, #3) Sundej mi mÄ›síc Trny v čase
Mrazení (Vlci z Mercy Falls #1), Maggie Stiefvater
Ruins (Partials Sequence #2), Dan Wells
Sundej mi měsíc, Gregory Hughes
Trny v čase, Jan Tomeš

Z nějakého důvodu se mi strašně zachtělo znovu si přečíst Mrazení. Před osmi lety jsem přečetla jen první díl, ale moc mě to nebralo. A i když jsem už o dost starší, líbí se mi to teď mnohem víc. Ruins čtu proto, že bez toho nenapíšu diplomku. Nicméně Partials jsou horzně super sérií, jenom se autor často rozvášní a je tam spousta utahaných popisů (které jsou často dost vědecké). Sundej mi měsíc čtu už od loňského léta a i když mi zbývá asi 20 stran, nejsem schopná to dočíst. Možná proto je to pořád na mojí cur-reading poličce. Prostě to nechci vzdát. K Trnům v čase bych se sama od sebe nikdy nedostala, nicméně díky humbook ambasadorství si ke mně cestu našly ony. A jsem za to ráda, protože ač je to dost filosofické, hrozně krásně se to čte a to zpracování je prostě  boží. 

Jakou nejlepší knihu jste letos přečetli vy?

You May Also Like

4 komentářů

  1. Já teď mám šílenou čtecí krizi, za tři měsíce pouhé čtyři knihy. Smrtku momentálně čtu a líbí se mi, že je to zas něco jiného.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já klidně pár měsíců nepřečtu ani jednu knihu, čtyři jsou ještě v pohodě! :) Smrtka je super, musím se už konečně podívat po Nimbusu. :)

      Vymazat
  2. Zajímavé knihy!
    Já jsem třeba ještě Smrtku nečetla, ale určitě si ji chci přečíst. Zvlášť když teď vyšel Nimbus, tak alespoň nebudu muset čekat na pokračování. I když třetí díl ještě ani nevyšel v originále. :D
    Já sérii Summer od Jenny Han nedávám. První díl jsem četla v češtině, s hlavními hrdiny Konrád a Jeremiáš, a bylo otřesný. Teď, když CooBoo sérii vydává v novém přebalu a lepší překladu, uvažuji, jestli to nezkusím znovu.
    Dopisy ztraceným si plánuji pořídit v sobotu na SK, společně s Temným a osamělým prokletím. :D Já miluju retellingy na Krásku a zvíře, takže tohle prostě taky potřebuju. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekání na třetí díl Smrtky bude docela dobrý peklíčko :D (jakože teda nemám ještě ani Nimbus :D)... Ten první český překlad byl hrozný! Já to četla v aj a nebylo to něco, z čeho bych si sedla na zadek, na druhou stranu taková hrozně fajnová oddychovka :) ... Dopisy ztraceným jsou prostě POVINNOST!

      Vymazat