Fame, Fate and the First Kiss | Filmová hvězda a filmový kritik

by - března 18, 2019

Loni touto dobou jsem objevila knihy od Kasie West. Autorku jsem si zamilovala hned po pár desítkách stran a právoplatně se zařadila hned vedle Jenny Han na žebříčků mých oblíbených autorek contemporary. Od té doby se mi podařilo přečíst všechny její dívčí románky a netrpělivě vyhlížím každý další. A výjimkou nebylo ani Fame, Fate and the First Kiss. 

Tato kniha je volným pokračováním Love, Life and the List (nedávno vyšla u CooBoo pod názvem Láska a jiné úkoly) a vypráví příběh Lacey, nadějné filmové hvězdy. Děj příběhu je zasazen na natáčení zombie filmu, což je Laceyna první velká filmová role, a ona je pro ni ochotná obětovat úplně všechno - především své středoškolské vzdělání. To se nelíbí jejímu otci, a tak jí zařídí tutora, trochu upjatého, ale fešného Donovana. 

Fame, Fate, and the First KissNatáčení ale není jen procházka růžovým sadem. Kromě věčného nosení zombie make-upu je to pěkná dřina, je na ni vyvíjen velký tlak a moc tomu ani nepomáhá její co-star Grant James, velká hvězdička akčních filmů. Navíc se zdá, že se někdo chce Lacey zbavit, a tak sabotuje její práci.

Love, Life and the List bylo mojí první knihou od autorky a hlavní důvod, proč jse si ji vůbec zamilovala. Na Fame, Fate and the First Kiss jsem byla opravdu zvědavá, protože jsem si Lacey v přechozím příběhu opravdu oblíbila. Bohužel muísm zkonstatovat, že opravdu měla zůstat spíše jen vedlejší postavou. Jako hlavní hrdinka mi přišla nesympatická, namyšlená, sobecká a protivná. Nebylo na ní téměř nic, s čím bych se mohla ztotožnit a co více, moc jsem nechápala její chování. Na jednu stranu měla působit jako normální středoškolačka, která má na rozdíl od nás ostatních to štěstí, že si může plnit své sny, na druhou stranu jednala s ostatní lidmi poměrně zvrchu. 

Ostatní postavy byly neslané namastné. Žádná neměla nijak extra významné povahové rysy, které by odlišovaly jednu od druhé. Navíc žádná z nich neměla motivaci ke svému jednání. Jednaly poměrně bezmyšlenkovitě, jejich chování se měnilo podle toho, co bylo zrovna potřeba, a spousta scén tam byla víceméně zbytečných. To mělo za důsledek, že jejich akce nedávaly smysl a jejich chování bylo proměnlivější než aprílové počasí.

Většinu knih od Kasie West jsem přečetla během jediného dne. Fame, Fate and the First Kiss jsem četla více než měsíc. Děj se příšerně táhl a hrozně dlouho trvalo, než se tam začalo dít něco, co stálo za pozornost. Nemohla jsem se ztotožnit s hlavními hrdiny a chybělo mi tam to něco, co spojuje všechny knihy od Kasie West, ale nedokážu to definovat. Takový ten pocit sounáležitosti s hrdiny, to, že jim fandíte a chcete, aby všechno dopadlo podle plánu. Chyběla mi tam chemie mezi hlavními hrdiny, trochu toho dramatu (největší drama bylo, když Donovat Lacey řekl, že nechodí s herečkami) a nějaká ta nepřízeň osudu.

Vím, že tahle recenze nevyznívá vůbec pozitivně, ale kniha to nebyla vyloženě špatná. Ano, na poli knih od Kasie West je to spíše zklamání, ale mezi ostatními contamporamy je to takový klasický průměr. Neurazí nenadchne a pokud vás láká prostředí filmového natáčení, rozhodně tomu dejte šanci.
Autor: Kasie West; Série: Love, Life and the List #2; Vydáno v originále: 5. 2. 2019 (Fame, Fate and the First Kiss); Vydání u nás: chystá se u CooBoo; Počet stran: 384; Hodnocení na goodreads: 3.64 při 1 560 hodnoceních.

You May Also Like

2 komentářů

  1. To neeee! Sakra, já jsem na to zvědavá a docela se na to těším. :D
    Ale teda, fakt, že je to volné pokračování Love, Life and List mě docela zaskočilo. Zrovna tuhle jsem četla v češtině, jako svoji třetí knihu od Kasie West, a ačkoli jsem tomu dala plný počet hvězd, nelíbilo se mi to tolik jako P.S. I Like You. A vůbec si nevzpomínám na Lacey? Ehh... asi si budu muset dát nějaký re-reading. :D
    Já miluji knihy Kasie West. Nemám přečtené všechny, čeká tu na mě Listen To Your Heart nebo Lucky in Love, ale miluji styl jejího psaní a postavy. Za mě nejlepší kniha je právě P.S. I Like You.
    Tahle kniha - Fame, Fate and the First Kiss - mě zaujala obálkou, ale je pravda, že anotaci jsem si nečetla, a jakožto nenáročný čtenář, který nemá ještě všechny knihy autorky načtené, doufám, že by se mi to přeci jen mohlo líbit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS je totiž absolutně nejlepší a vůbec nic se mu nevyrovná! :D Lacey je taková ta herečka, jak chodili improvizovat do toho rozpadlého kostela :D Listen To Your Heart je super, Lucky in Love byl fakt průšvih :D

      Vymazat