RC review: Vyvolení

by - července 19, 2012

Největší obrázek výrobku Temná akademie – VyvoleníAutor: Gabriella Poole 

Série: Temná akademie
Díl: první
Nakladatelství: FRAGMENT
České vydání: 2012
Omezení: 13+
Anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Můj názor:
428590_166848370092611_1006071511_n_largeDarkova akademie je nejprestižnější školou na světě. Každý semestr mění své působiště a dochází na ni dva druhy studentů. Děti bohatých rodičů, kteří jsou finančně zdatní zaplatit školné, a stipendisté. Cassie Bellová je tím druhým studentem. 

Cassie je dívka, která si prošla pěti pěstounskými rodinami a také krutou šikanou. Je to chytrá dívka, která získala stipendium na základě svých vědomostí a pomoci jakéhosi Patricka. Cassie už od začátku věděla, že tam nezapadne. Není bohatá a ani namyšlená. Ví, že to pro ni bude těžké, ale stále si říká, že to musí udělat a nemůže se vrátit do toho anglického zapadákova, ze kterého přišla. Ale byl to vážně tak dobrý nápad? Nebylo by lepší vzít nohy na ramena a vrátit se zpátky domů?

Už od začátku se kniha řídí známým schématem: nová dívka na škole a ještě ke všemu jiná než všichni ostatní, téměř okamžitě se její nová spolubydlící stane její nejlepší kamarádkou a bude o ni stát ten tolik nepřístupný a krásný kluk. K tomu  ještě začne objevovat záhadné tajemství a nakonec se dostane do pořádného průšvihu. Nezdá se to trochu dost nudné?

Tumblr_m7dryu19x21ruh223o1_r1_500_largeAle tahle kniha má něco navíc. Cassie se nechovala jako taková naivka a snažila se na věci dívat racionálně.  Působila sebevědomě ale ne namyšleně. Stála si za svým a měla vlastní názor, takže jen nepapouškovala to, co slyšela někde jinde. Na druhou stranu jsem nechápala, proč se tolik začala zajímat o skupinku Vyvolených. Ano, je to elita školy, ale to neznamená, že je začnu pronásledovat, no ne? Tohle jsem pořád nemohla pochopit. Nevím, co ji tolik nutilo zkoumat jejich komunitu a nevím, proč z toho dělala takovou vědu.

Když se kouknu na ostatní postavy, nepřijde mi to nějak valné. V celé knize jsem našla dvě postavy, které nějak víc vyčnívaly ze zajetého konceptu, protože i když jsem na každé chtěla najít něco zajímavého, stále se mi zdály takové neslané nemastné. První zajímavou postavou byla právě Cassie, o které jsem se zmiňovala výš, a tou druhou vyvolený Richard. Ano, je to možná zvláštní, ale on si mě získal. Nebyl odtažitý, myslím, že byl upřímně milý, a zamilovala jsem si jeho poznámky. Zato Ranjit mě nijak neoslovil, protože to byl ten záhadný, tichý a na první zdání klasický badboy, kterých je v knižním světě ažaž. Takovým zlatým středem byla Cassiina spolubydlící Isabella a Jake, další stipendista. Když byly tyto dva charaktery spolu na scéně, opravdu jsem si to užívala. 

Tumblr_m6zquci3cn1qilvfvo1_500_large
I když jsem z postav nebyla nijak nadšená, knihu jsem si užila. Děj plynul rychle, autorka se dlouho nezdržovala u jedné události a k tomu všemu to ke konci bylo vážně napínavé. Netrvalo mi dlouho, než jsem se do knihy dostala, ačkoliv skoro polovina knihy se pouze rozvláčně vlekla a to, co se odehrávalo, mě nechávalo klidnou. Zato závěr knihy se mi opravdu líbil. Byla tam akce i špetka romantiky a místy jsem se zatajeným dechem čekala, jak se to vyřeší. Objevila se tam pravá tvář věci, i když jsem z toho stále trochu zmatená, ale alespoň se mám na co těšit u pokračování. 

Vyvolení nejsou špatnou knihou, ale ani není tak skvělá. Myslím, že každý čtenář si v ní musí najít to pravé ořechové. Popravdě se mi v knize hrozně příčila řecká mytologie, když se celý příběh odehrával v Paříži, a také oslovování profesorů podle jejich národnosti. Jsou to prkotiny, ale prostě mi to vadilo. Přesto se mi ale líbilo pár postav a ten nápad s duchy. A ano, možná mi trochu vadí, když se tvrdí, že je to upírská kniha, když mi to tak nepřipadá. Dobře, má to jisté shodní rysy, ale má tam snad někdo tesáky? 


3884550471_e4919832fe_large
Kdyby se mě někdo zeptal, jak bych charakterizovala knihu jednou větou, řekla bych toto: "Stravitelnější a méně úchylná forma Školy noci." Možná se teď divíte, ale opravdu si to myslím. Našla jsem spoustu společných prvků, ale myslím, že kdybych nečetla Označenou, pravděpodobně bych v tom našla i jinou knihu. Tím nechci říct, že kniha je vykrádačem jiných děl, ale také nechci, abyste si mysleli, že je nějak závratně originální.

Dlouho jsem přemýšlela nad hodnocením. Je to lepší průměr, ale tři hvězdičky se mi zdály málo. V knize bylo něco, co mě u ní drželo a tudíž jsem ji přečetla v opravdu krátkém čase, kterého nelituji. Řekla bych, že čtyři hvězdičky jsou optimální tomuto dílu, protože to vážně není špatné počtení a doporučuji to všem, kteří nemají co číst v deštivé dny, nebo jen hledají nějakou jednohubku na odreagování.
Touto cestou bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku, čehož si velice cením.


You May Also Like

2 komentářů

  1. Já bych si tuto knihu strašně ráda přečetla. :) Přijde mi to strašně zajímavý, hlavně jak se ta kniha stěhuje. Strašně mě to k ní táhne, možná proto, že úplně nevím, co čekat. I přes několik recenzí pro mě pořád zůstává tajemná. :) Tak uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat