RC Review: Zrození

by - září 17, 2011

Největší obrázek výrobku Upíří deníky – Stefanovy deníky: Zrození

Autor: Kevin Wiliamson, Julie Plec; L. J. Smith
Série: Stefanovy deníky
Díl: první
Nakladatelství: FRAGMENT
České vydání: srpen 2011
Omezení: 15+

Anotace: Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. 

8. září 1864. Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda. Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád...nemám ji rád...mám... Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou...a to by mělo stačit.


(neobsahuje spoilery)
Autoři
Kevin Wiliamson a Julie Plec jsou autory seriálu Upíří deníky, který vznikl podle stejnojmenné série od L. J. Smith. Úspěšný seriál se sice hrdě hlásí ke své předloze, ale skutečnost tomu tak neodpovídá. A Stefanovy deníky popisují právě seriálovou minulost jedné z hlavních postav, Stefana. 

Rok 1864, válka Severu proti Jihu a bratři Salvatorovi 
Americká občanská válka, která trvala v letech 1861 až 1865, byla ozbrojeným konfliktem mezi státy Unie (zakladatelské státy USA) a Státy konfederace (koalice 11 amerických států, které se chtěly odtrhnout od Unie). A děj knihy se odehrává právě v jednom Státu konfederace, ve Virginii. 

Vypravěčem knihy je mladší z bratrů Salvatorů, Stefan. Stefan je vzorným synem svého otce, a proto se jednou chystá zdědit jejich rodinnou farmu Veritas. Nedovoluje si vzdorovat svému otci, proto také přistoupí na sňatek s jednou zdejší dívkou. Místo toho jeho starší bratr Damon neví, co od života vlastně čekat, takže si ho užívá plnými doušky a z otce si nedělá velkou hlavu.

Všechno se ale změní, když na Veritas přijde osiřelá dívka Katherine Priercová se svou služebnou Emily a oběma zamotá hlavu. 

Pocity a postřehy
Upíří deníky jsem nikdy nečetla a popravdě se na to ani nechystám, kvůli ne zrovna dobrým ohlasům. Pravidelně ale sleduji seriál. Byla jsem spokojená s tím, jak kniha byla napsaná, ale obsah mě trochu zklamal, protože mi kniha nic moc nového dělala, protože, i když byl začátek trochu rozdílný, se děj přímo shodoval se seriálem. 

Stefan nikdy nepatřil k mým oblíbencům, ale tady mi vyloženě lezl na nervy. Neměla jsem z jeho přemýšlení pocit, že by nějak moc milovat Katherine a už vůbec jsem nechápala jeho myšlenkové pochody. S Damonem to bohužel bylo stejné. Sice jsem věděla, že byl ze začátku jiný než jako když byl upírem, ale tenhle Damon mi prostě neseděl. 

Hodnocení
I když jsem od toho neměla žádné očekávání, kniha mě opravdu zklamala. Čekala jsem, že se dozvím něco nového, ale ten, kdo sleduje seriál se nic takového nedozví. I přes to ale musím ocenit, že jsem si někdy opravdu dokázala představit určité scény. Nakonec to ale nebylo tak hrozné a musím opravdu uznat, že jsem si některé scény dokázala vybavit v hlavě. A trochu mě naštvalo, že byl úplně vynechaný popis nějakých postav, protože se autoři až moc spoléhali na to, že ten, kdo to bude číst určitě sleduje i seriál. Nakonec tedy dávám knize 3 hvězdičky. 

Touto cestou bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku, čehož si velice cením. 

You May Also Like

1 komentářů

  1. Mám hodně podobný názor, jako ty. Čekala jsem, že se v knize dozvím něco nového, kvůli čemuž jsem ji i četla, ale bohužel... pro ty, kteří sledují seriál a nejsou skalními fanoušky mi to přijde poměrně zbytečné.

    OdpovědětVymazat