Recenze: Stmívání

by - března 20, 2011


Autor: Stephenie Meyer
Série: Twilight
Díl: první
Originální název: Twilight

Žánr: Román/ Fantasy
První vydání v ČR: 2008, Egmont

Anotace: Isabella Swanová se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Milenci však balancují na ostří nože – mezi touhou a hrozným nebezpečím.
Hodnocení:  78 % (cbdb), 75,6 % (goodreads)


Můj názor: 5/10
Myslím, že mohu předpokládat, že všichni tento - již docela omšelý - děj znají, takže klidně můžu přejít k mému názoru.

Dřív, než jsem četla knihu, jsem viděla film, který na mě nezanechal žádný dojem. Když jsem viděla dvojku, tak se mi ten film už docela zalíbil, ale pořád jsem tomu nevěnovala žádnou větší pozornost, dokud na kámošku nedolehla celá ta upíří věc a ona mě nedokopala k tomu, ať si celo ságu přečtu.

Už od chvíle, kdy jsem viděla první film jsem neměla ráda Edwarda - ano, možná jsem z jiné planety, ale prostě je to tak. Nedokázala jsem vystát to, jak oba fňukali nad tím, jak mohou mít toho druhé a bla, bla, bla. No prostě... nechci tu shazovat celou knihu, protože nemám nic proti tomu, jak je to napsané, ale je to kvůli tomu ději.

Ono, když si to tak vezmete, koho by napadlo, že by se mohli upíři na slunci třpytit, místo toho, aby se proměnily v prach?

Průměrných 5 bodů dávám především za to, jak je to napsané - ne za to, co je tam napsané - a hlavně za to, že jsem se díky tomu dostala k Hostiteli.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Jsem snad jediná, kdo tuto sérii nečetl? Začínám si připadat jako nějaký loser:D Díky/kvůli kamarádkám jsem viděla jen filmy a pustit se do knih jsem ani neplánovala. No a jak to teď čtu, nejspíš ani nebudu o nic moc ochuzena:D

    P.S. Ani já jsem nebyla z filmového Edwarda odvařená.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem v půlce prvního dílu (začala jsem to číst 1. ledna 2012)a už dva měsíce jsem to neotevřela. Nelíbí se mi ani to, jak je to napsané. Je to až primitivně trapné.

    OdpovědětVymazat
  3. Podobné je to aj se mnou. Viděla sem film a byla sem velmi zklamaná, protože na to jakou z toho dělali všichni vědu to bylo dost nudné a předvídatelné. Naprosto sem ztratila veškerý zájem si něco takového vůbec přečíst...

    OdpovědětVymazat
  4. Podobné je to aj se mnou. Viděla sem film a byla sem velmi zklamaná, protože na to jakou z toho dělali všichni vědu to bylo dost nudné a předvídatelné. Naprosto sem ztratila veškerý zájem si něco takového vůbec přečíst...

    OdpovědětVymazat