Recenze: Nový měsíc

by - března 27, 2011


Autor: Stephenie Meyer
Série: Twilight
Díl: druhý
Originální název: New moon
Žánr: Román/ Fantasy
První vydání v ČR: 2008, Egmont

Anotace: Pro Bellu Swannovou je jedna věc důležitější než sám život: Edward Cullen. Ale zamilovat se do upíra je daleko nebezpečnější, než si Bella dovede vůbec představit. Zejména když se seznámí s rodinou, jejíž příslušníci se mohou změnit ve vlkodlaky, nesmiřitelné zabijáky upírů. Edward a Bella si uvědomují, že jejich vztah ohrožuje vše, co je jim drahé a že jejich potíže vlastně teprve začínají… Statisíce čtenářů na celém světě uchvátil v roce 2005 bestseller Stephenie Meyerové Stmívání. V pokračování nazvaném Nový měsíc autorka dodává další neodolatelnou kombinaci milostného příběhu a napětí s fantastickou zápletkou. Tato vášnivá, strhující a hluboce dojemná upírská milostná sága míří k literární nesmrtelnosti.
Hodnocení:  73 % (cbdb), 75,6 % (goodreads)



Můj názor: 7/10
Tento díl se mi líbil víc, než ten předtím, a to z jednoduchého, i když pro někoho nepochopitelného důvodu - skoro tam nebyl Edward Cullen. Právě si asi říkáte, že jsem divná, nebo něco takového, ale prostě ho vidím jen jako majetnického, manipulátorského a nesympatického upíra. Ale, takový názor mám snad jen já.

Když Edward opustí Bellu kvůli tomu, aby ji mohla žít normální život, přichází na scénu Jacob Black. Jakea jsem dřív měla ráda, ale když se na to teď dívám zpětně, není ani o moc lepší než Edward.

Když to člověk vezme kolem a kolem, zápletka taky není moc slavná. Jasper napadne Bellu, Edward odejde, Bella X stránek kňourá nad tím, že je pryč, Jacob si dělá naděje, že to s ní dá dohromady, a najednou bum Alice je nalezlá v Bellině domě a jenom tak, mezi řečí jí řekne, že chce Edward nechat zabít. Bella okamžitě zapomene na všechno a odletí do Voltery, kde ho - zcela nečekaně - zachrání. Oba - jakoby to ještě nevěděli - zjistí, že bez sebe nemůžou být.

New moon jsem kdysi měla opravdu ráda, ale to jako všechno ostatní okolo této ságy vyprchalo a to na můj vkus i celkem rychle. Nejlepší na tom bylo asi to, jak už jsem psala, že tam skoro nebyl Edward.

You May Also Like

1 komentářů

  1. Mám stejný názor jako ty...taky jsem si tuhle knížku oblíbila když tam nebyl zas tak moc Edward :)

    OdpovědětVymazat