3x rychlo-recenze: Jenn Bennett

by - srpna 12, 2018

Alex, ApproximatelyALEX, APPROXIMATELY
Hlavní hrdinové: Hlavní hrdikou je Bailey, která je dostatečně sarkastická i sympatická na to, abyste si ji alespoň trochu oblíbili. Porter je místy na facku, ale dokáže okouzlit, protože je to takový ten "bad-boy na oko". Přesto jsem se s nimi nedokázala dostatečně ztožnit, což je docela škola. Milovala jsem ale Baileyinu kamarádku, na jejíž jméno si nedovedu vzpomenou (Grace?!) - což je důkaz toho, jak velký prostor dostala.

Romance: Bailey s Porterem si nepadli kolem krku na první dobrou, takže za to jsou rozhodně plusové body. Na druhou stranu tam byl docela krátký progress toho, jak se z nenávisti/otravonosti stala láska. Ale byli spolu roztomilí, takže to dokážu autorce odpustit. Co se ještě týče romance, oba si vyměňovali poměrně dost explicitní sexuální narážky, nicméně když došlo na věc, autorka se bála věci nazývat pravými jmény.

Zápletka: Bailey miluje staré filmy a svou spřízněnou duši našla na filmovém fóru. Nikdy ale s Alexem nemluvili o reálném životě a neviděli se ani na fotce. Nicméně zásahem osudu se Bailey má přestěhovat do města, ve kterém Alex bydlí. Ale před tím, než mu to poví, ho chce sama vypátrat. Situaci ale začne komplikovat protivný, ale pohledny kolega z práce Porter.

Hodnocení: I když se dle anotace kniha tváří jako Mekka pro filmové nadšence, kromě několika odkazů (které jsem většinou stejně nepochopila), jich tam zrovna moc není. A vlastně tam není ani tolik Alexe, což je rozhodně škoda. Nicméně jako nejzásadnější považuji skutečnost, že už anotace vyzrazuje rozuzlení celé zápletky. A ačkoli vy každý čtenář tušil, odkud vítr vane, napínavosti to rozhodně nepřidalo. Na druhou stranu je ale příjemné letní čtení, ze kterého si sice nesednete na zadek, ale prostředí Kalifornie, pláže a surfování vás v léte rozhodně potěší.

Starry EyesSTARRY EYES
Hlavní postavy: Zorie je organizovaná a rozhodně nemá rád překvapení. Lennon je zasmušilý gothic s úchylkou pro plazy, ale se srdcem na správném místě. A byli spolu nejlepší kamarádi, dokud se na Zorie Lennon nevykašlal před plesem. Od té doby spolu v podstatě nemluvili, rozhodně si to spolu nevyříkali a vyhýbají se sobě jak jen to jde. Ale když už jsou spolu, ani jeden nemohou popřít to, že je to k sobě stále dost táhne.

Romance: Zorie a Lennon se znají už léta, takže je čtenář ušetřen toho zdlouhavého vzdychání a poznávání. Osobně mám nejradši právě takové vztahy, kdy mají postavy už společnou minulost. A co víc, tady to mezi nimi opravdu fungovalo a byli spolu naprosto výborní. Velkou roli sehrálo i to, že mi jsou oba jako postavy sympatičtí, nicméně se pro mě stali jedním z nejlepších knižních párů (alespoň na poli contemporary) vůbec.

Zápletka: Zorie jede s kamarádkami kempovat. Akorát brzy zjistí, že to není jen dámská jízda, ale jede s nimi kluk, co se jí dost líbí, a Lennon. Přesto je rozhodnutá si výlet užít, přestože zahrnuje i přespávání v lese mezi medvědy. To ale ještě netušila, že nakonec zůstane viset s Lennonem uprostřed divočiny a že ji bude zrazovat vlastní přesvědčení, že s ním nechce mít vůbec nic společného.

Hodnocení: Z knih od Jenn Bennett se mi Starry Eyes líbilo nejvíc. Mělo to úžasnou letní atmosféru i skvělé postavy. Přestože to bylo contemporary, neustále se něco dělo a bylo tam jen pramálo zbyčeností. Uznávám, že to hodně táhl Lennon, který byl skvělou postavou, ale nebyl tím vyumělkovaným dokonalým hrdinou. Autorka si sice neodpustila ani rodinná dramata, nicméně tam nehrála hlavní roli a většinu příběhu se na ně dost zapomínalo, což je jedině dobře.

The Anatomical Shape of a HeartTHE ANATOMICAL SHAPE OF A HEART
Hlavní postavy: Bex chce jednoho dne kreslist medicínské ilustrace, a tak usiluje o přístup na univerzit, aby mohla krestli mrtvoly. Jack je taky umělec, ale svoje vyjadřování našel ve vandalismu. Oba mají určité kostlivce ve skříni a rodiče, kteří jim tak úplně nerozumí. Bex byla tvrdohlavá a trochu naivní, ale věděla, kde je její místo ve světě. Jack se zase upíral k alternativě a chtěl být prostě sám sebou a ne tím, kým se od něho očekávalo.

Romance: Vztah mezihlavními hrdiny vznikl z vody, jednou se viděli, vzájemně se hledali (tak trochu stalkovali) a nakonec z toho byla láska. Nebyla to vyloženě insta-love, na druhou stranu toho o sobě věděli docela málo na to, že bez sebe v zásadě nemohli být. Na druhou stranu jim to spolu dost ladilo a byli snesitelní. Bylo na nich vidět, že to není jenom čistě o fyzické přitažlivosti, ale že se jeden o druhého alespoň trochu zajímají, což je alespoň pro mě něco, na co se v knihách často zapomíná.

Zápletka: Záplteka pro mě byla velice dlouho tajemstvím. Příběh se velice děsivě pomalu rozbíhal a dlouho mi trvalo, než jsem přišla na to, o co vlastně jde. A ona ta zápletka vlastně ani nebyla nikterak zásadní. Sice to přidalo na autentičnosti, ale v knize by to chtělo o něco více akce a jen a různě za sebou poházené údálosti. Navíc tam byly i věci, o kterých bych se moc ráda dozvěděla víc, ale autorce očividně nepřišly důležité.

Hodnocení: Z těchto třech knih mi tahle přijde asi nejslabší. Mrzí mě to, protože tam bylo dost nápadů, ale prostě jsem z ní neměla ten správný pocit. I když se odehrávala v létě, působila na mě spíš podzimem a v tomhle duchu se nesl celý příběh. Byl zvláštním způsobem zamračený a melancholický, každou chvíli z něho vykukovalo něco pochmurného, co rozhodně není něčím, co byste chtěli nahcázet v letním čtení.