Filmová rychlo-recenze: AMERICAN SATAN

by - července 13, 2018

American Satan je film pro fanoušky corové hudby, Black Veil Brides, Asking Alexandria a vyznavače sexu, drog a rock'n'rollu. Na tenhle film jsem narazila v zásadě náhodou díky skvělému soundtracku, na které se podílela řada mých oblíbených kapel (namítkou Sleeping With Sirens, Asking Alexandria, Nightwish, Parkway Drive). Andy Biersack (zpěvák z Black Veil Brides, který také vystupuje pod jménem Andy Black) v hlavní roli byl jenom třešničkou na dortu. A ta role mu sedla víc než dost.

Mladá ambiciózní kapela se stěhuje do LA, aby prorazila. Brzy ale zjišťují, že ve městě, kam jedou prorazit všicni, to nebude tak jednoduché. Po pořádném fiasku, které představoval jejich první koncert, se ale rozhodnout kývnout na téměř neodolatelnou nabídku. S ďáblem. Přestože se z toho chtějí vykroutit, smlouva bude stvrzena. A hned druhý den se jim ozve vydavatel, natočí první album a stane se z nich hit. Jejich kariéra je parádně nastartovaná, ale všechno není tak růžové, jak by mělo. Lidé okolo nich začínají umírat, fanoušci v jejich jménu dělají výtržnosti... a jejich divoký život se jim začne vymykat z rukou.

Tenhle film je opravdu jen o sexu, drogách a rock'n'rollu. Snaží se sice předávat zajímavé myšlenky, ale moc se mu to nedaří. Pracuje ale se skvěle vykresleným dekadentním prostředím, nebojí se kontroverze a přestože místy může působit trochu jako porno, máte pocit, že to do toho filmu prostě patří. Přestože první polovina filmu byla zbytečně moc utahaná, konec to rozhodně dotáhl, dokonce mohl být i o něco delší.

Co se týče hereckého obsazení, rozhodně to není jen o Andym. Vedlejší roli si tam také střihl Ben Bruce z Asking Alexandria anebo vlčí mládě BooBoo Steward ze Stmívání (z nějakého pochybného důvodu má douhé vlasy... proč?!). V roli ďábla se ukázal Malcolm McDowell a manažera si střihl John Bradley z Hry o trůny.

V zásadě mě tenhle film vzal mnohem víc než jsem čekala. Možná za to mohla trochu skutečnost, že jsem teď hodně začala poslouchat BVB i Andyho Blacka, nicméně to nemohlo být tím hlavním tahounem. Přestože jsem obrovským fandou Andyho hlasu, ve filmu jej zpíval Remington Leith z Palaye Royale (což je zrovna kapela, kterou nemám přímo v oblibě).

Od filmu nesmíte mít ale žádná přehnaná očekávání, není to film roku, ale rozhodně má co nabídnout. Děj je spíš útržkovitý a spoustu věcí si musíte domyslet. Přesto je z toho pěkná koláž, která ukazuje život rockových hvězd. Andyho hraní mě velice překvapilo, ale ostatní postavy by si zasloužily více prostoru. Nicméně si při filmu poslechnete velice dobrou hudbu, občas se zasmějete a rozhodně vás to donutí přemýšlet o hudbě a jejím dopadu na svět.