MOJE PRVNÍ KNIHA V ANGLIČTINĚ | Jakou vybrat?

by - července 09, 2018

V předešlém článku na tohle téma js em se zabývala tím, jak vůbec se čtením v cizím jazyce začít. Už tehá jsem pořád omílala dokola to, že vás kniha musí bavit a že by to mělo být něco, co vás alespoň torchu zajímá. Také jsem vám kladla na srdce, že fantasy nní vždy úplně to pravé a že jsem v tomhle ohledu fanda contemporary. Všechno to ale byly jen takové obecné rady a ten, kdo nemá zrovna přehled v zahraničních titulech, by stejně mohl tápat. Takže tady je pár konkrétních tipů na knihy, se ktrými jsem buď já začínala, anebo mi přijdou vhodné. 

FANTASY
Die for Me (Revenants, #1) The Lost Girl Ink (Paper Gods, #1) Burn for Burn (Burn for Burn, #1)
Revenants, Amy Plum | Moje první fantasy série, do které jsem se v angličtině pustila bez toho, aniž bych nějak pozváděla s překladem. Nakonec jsem přečetla jenom jeden díl, ale nebylo to nijak špatné. Nicméně angličitna je opravdu jednoduchá, příběh se odehrává v Paříži (a ta atmosféra tam fakt je) a sice si to vzalo hodně ze Stmívání a romantická linka je dost klišoidní, ale fakt to stojí za pokus. A některé postavy si vážně zamilujete. 

The Lost Girl, Sangu Mandanna | S touto knihou odcestujete do Indie. Sice je trochu složitější na názvosloví, ale se slovníkem se s tím podle mě vypořádáte s grácií. Příběh vypráví osud hrdinky, která byla vytvořená jako dvojnice jedné indické dívky. Hrdinka by ji měla nahradit v případě dívčiny smrti - ke které opravdu dojde. Hrdinka by ale chtěla mít vlastní život a co víc, moc se jí nedaří zapadnout do své role dvojnice.

Paper Gods, Amanda Sun | Další výlet je do dalekého Japonska. Paper Gods jsem si opravdu oblíbila, autorka se pouští do tajů šintoismu a japonské mytologie, kniha je protkaná nádhernými ilustracemi a prostědí si musíte zamilovat. Popisy jsou trochu náročnější na slovní zásobu, ale mezery dokáže krásně zaplnit vaše fantasie. Autorka navíc podává fakt zajímavý příběh, který stojí za to. Alespoň ten první díl. 

Burn For Burn, Jenny Han & Siobhan Vivian | Konec výletění, vracíme se do Ameriky k mé oblíbené autorce (která je ale Korejka). Od Jenny doporučuji i telefonní seznam, takže je jasné, že se tu objeví všechny její knihy. Nicméně Burn for Burn u nás vyšlo jako Oko za oko a i když má skvělý překlad, originál určitě za zkoušku stojí. Je to příběh o přátelství a o pomstě s pár paranormálními prvky. 

DYSTOPIE & POST-APO
Jordan's Brains: A Zombie Evolution The Last Princess (Last Princess, #1) The Selection (The Selection, #1) Shatter Me (Shatter Me, #1)
Jordan's Brains: A Zombie Evolution, Michel J. Cornell | Nejlepší zombie kniha, kterou můžete najít se super easy angličtinou, u které se budete neuvěřitelně smát a hlavní postava (u které nikdy není řečeno, jestli je muž nebo žena) si vás získa. Jordan ve svém pokoji v psychiatrické léčebně očekáváa zombie apokalypsu. Bohužel, když na ní opravdu dojde, není vůbec taková jako v představách. 

The Last Princess, Galaxy Craze | Post-apokalyptický příběh z Velké Británie, ve kterém je spoust a akce a napětí. Hlavní hrdinka je z královského rodu a snaží se zachránit zbytek své rodiny. Je kvůli tomu ochotná riskovat úplně všechno, dokonce i fešného nepřátelského vojáka. Galaxy napsala skvělý příběh, u kterého, abyste si ho naplno užili, nepotřebujete zásadní angličtinářské znalosti.

The Selection, Kiera Cass | Další z knih, které jsou krásně dostupné v češtině, ale přesto je dávám na seznam. Selekce se mi v aj fakt moc líbila a přijde mi velice vhodná pro začátek čtení v angličtině. Nemá složitý příběh ani angličtinu. Nejzásadnější problémy dělají popisy plesových šatů, ale předpokládám, že bych si pod nimi nic konkrétního nepředstavila ani v češtině. 

Shatter Me, Tahereh Mafi | Jsem roztříštěná sice už je taky dlouho v češtině, nicméně vychází další díly, takže není od věci zkusit to v aj. Popravdě je tahle série na seznamu především proto, že to byla má první dystopie v cizím jazyce, a tak k ní mám trochu sentimentální vztah. A to i když jednička byla bezkonkurenčně nejlepší a vývoj událostí mě postupem příběhu čím dál tím víc zklamavál. Každopádně, TEAM KENJI!

CONTEMPORARY
The Summer I Turned Pretty (Summer, #1) P.S. I Like You The Night We Said Yes (The Night We Said Yes, #1) Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe (Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, #1)
Jenny Han - Summer I Turned Pretty, To All the Boys I've Loved Before | Budu se opakovat, ale Jenny Han není nikdy dost. Ano, obě tyto série vyšly v češtině, nicméně pro mě je Jenny autorka, kterou vždycky budu chtít číst v originále. Její série Summer byla mou úplně první v angličitně a já se k ní plánuji dost brzy vrátit. Nemá moc co říct k této autorce, snad jenom to, že ji nejde nemilovat a nějakou její knihu by si měl každý jednou přečíst. 

Kasie West - P. S. I Like You anebo cokoli jiného | Mojí další spisovatelskou hrdinkou je Kasie West, kterou jsem sice objevila až letos, ale už jsem stihla všechny její contemporary. Zaručeně nejlepší je PS, ale všechny jsou super, tudíž doporučuji cokoliv. Všechny její knihy spojují přípjemní hrdinové, poutavý a poměrně jednoduchý styl psaní a klasicky teenagerovská záletka, ve které není až tak moc dramat. 

Lauren Gibraldi - The Night We Said Yes | Před pár lety jsem objevila tuto knihu a absolutně se do ní zamilovala. Je to příběh na způson Jenny Han a Leily Sales, které se promítá současnost a minulostí a odehrává se během jedné jediné noci (nebo technicky vzato vlastně dvou). Autorka má nenáročnou angličtinu, ale ten příběh je prostě pecka a mě si okamžitě získal.

Benjamin Alize Sáenz - Aristotle and Dante a všechny jeho další dokonalé knihy | A jako poslední tip je tu autor, který má neuvěřitelně kouzelné a hluboké knihy. Nepodává je ale žádnou složitou formou, nicméně jsou málo dějové a spíše úvahové. Ari a Dante stojí za to minimálně v češtině, ale v angličtině jsem z toho měla mnohem lepší pocit. A určitě doporučuji Last Night I Sang to the Monster, což mě sice psychicky odrovnalo, ale by to absolutně úžasné.



You May Also Like

0 komentářů