Recenze: Crash into You

by - července 20, 2015

Katie McGarry mám spojenou s knihami, které nešetří rodinným dramatem. S knihami srdceryvnými, romantickými a autentickými. Příběhy, při kterých si uvědomíte, že ti lidé nejsou tolik odlišní od vás. Že podobně smýšlíte. Cítíte. Vidíte. Katie McGarry umí vyvolávat emoce. Její knihy s vámi zamávají. Vyrvou vám duši a vrátí vám ji. Nikdy ale nebude jako dřív. Protože začnete přemýšlet. 

Pushing the Limits je nakonec poměrně rozsáhlá série, která se ale původně zabývala skupinou tří kamarádů. A Crash into You je o tom posledním z nich, o Isaiahovi. Je to kluk v pěstounské péči, se zlomeným srdcem a starým Mustangem v garáži. Proplouvá životem a jde si zatím, aby se jednou mohl živit jako automechanik. Bohužel ho nepřízeň osudu dohnala až k nelegálnímu závodění, kde mu cestu zkřížila Rachel.

Crash into You (Pushing the Limits, #3)Rachel je bohaté děvče z na první pohled dokonalé rodiny. Nicméně je pouze náhradnicí za svou sestru, která zemřela na leukémii. Má čtyři starší bratry, starostlivého otce a matku na pokraji zhroucení. A jenom ona ji může udělat šťastnější - ale za cenu toho, že bude skrývat to, kým opravdu je. A že trpí záchvaty paniky. Jediným únikem z reality jí je její láska k řízení. Když se náhodou dostala k nelegálnímu závodu, neměla tušení, do jakých problémů se zaplete. 

Nepřízeň osudu dala Rachel a Isaiaha dohromady. Mají necelé dva měsíce na to, aby sehnali peníze, jinak z nich Eric a jeho kumpáni vytlučou duši. Jak to ale udělat, když Isaiah nemá ani na nájem a Rachel to nemůže nikomu říct? A co si počnou potom, co se do toho začnou míchat city?

Na tenhle díl jsem se těšila asi nejvíc, protože jsem Isaiaha měla vždycky tak nějak nejradši. Když se k tomu přidalo závodění a rychlá auta, tvářilo se to jako parádní jízda. Přesto jsem čekala něco jiného. Možná trochu víc. Abych řekla pravdu, byla jsem z toho po většinu času docela dost rozčarovaná, i když jsem si užívala každou větu. 

Chybělo mi tam to správné rodinné drama. Skoro celá kniha byla o vztahu Isaiaha a Rachel. O tom, jak jim osud nepřeje. Jak se milují a chtějí spolu všechno překonat. Ano, nic jsem proti tomu neměla. Ale ta kniha byla dost dlouhá na to, aby se tam vešlo i něco jiného. Mohla tam toho být více o Rachel a o tom, jak to chodí u nich doma. O Isaiahově matce a sociální péči. Pro mě tohle je pouze nezaplněná mezera. Pořád mi chybí spousta informací, které bych ráda věděla, ale nikdy se na ně nedozvím odpověď.

Co se týče postav, Isaiah byl přesně takový, jakého jsem čekala. Upřímný. Oddaný. Cílevědomý. Za to Rachel byla tak trochu blbka, která sebou nechala zametat a jenom se tvářila, že chce mít vlastní názor. Ani mi moc nepřišlo, že by se v knize nějak výrazněji projevovala. Spíš byla jako ovečka, která následovala dav. 

I když to tak možná nevypadá, kniha se mi fakt líbila. Místy byla jako vystřižená z mého života a v hodně věcech jsem se našla, bohužel i v chování Rachel. Co se mi líbilo a asi vždycky líbit bude je Katiyn styl psaní. Její angličtina mi fakt sedla a nedělá mi moc problémů. Hlavně mi stránky ubíhaly neskutečnou rychlostí a já s knihou strávila opravdu docela málo času. 

Čekala jsem víc, ale pořád je to ta stejná McGarryová, kterou mám tak ráda a proto nesnižuji hodnocení a zase dávám čtyři hvězdičky, protože si prostě nemůžu pomoct. Ano, dalo se z toho nápadu vytřískat něco víc a štve mě, že se z něho víc nevytřískalo, ale takhle to prostě chodí. 
Autorka: Katie McGarry; Série: Pushing the Limits, čtvrý díl; Vydáno v originále: 26. 11. 2013; Vydání u nás: nevyšlo; Počet stran: 474; Hodnocení na goodreads: 4.29 při 16 040 hodnoceních.

You May Also Like

3 komentářů

  1. Krásná recenze i celkový nápad knihy zní opravdu zajímavě, autorku mám moc ráda, takže po knize opravdu asi sáhnu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že o této sérii jsem ani neslyšela, natož abych ji četla ... Však celkový námět (konkrétně této knihy) vypadá velmi působivě a zajímavě. Rozhodně si na knihy této spisovatelky udělám čas :)
    Závěrem rozhodně děkuji za příjemnou a velmi působivou recenzi :)

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Katie a jej štýl mám tiež rada, ale ani pre mňa už táto kniha nemala to úplné čaro ako predchádzajúce... A zároveň som sa toho všetkého asi trochu "prejedla", lebo do ďalších sa mi vôbec nechce púšťať.

    OdpovědětVymazat