Recenze: Ocelová pěst

Originální název: Real Steel
Režie: Shawn Levy
Žánr: Drama, Sportovní, Sci-fi, Akční
Stát/ Rok: USA/ 2011
Hrají: Hugh Jackman, Dakota Goyo, Evangeline Lilly...
Hodnocení: 76% (csfd); 73% (imdb)

Na tento futuristický film z blíže neurčené budoucnosti jsem se těšila už od loňského léta, kdy jsem poprvé viděla trailer. V té době jsem ještě považovala box za nudný a neměla ani ponětí o zápasení a MMA pro mě bylo pouze cizí slovo. A ano, stále považuju box za lehce nudný, protože prostě není to, co býval. Je možné, že právě v MMA je budoucnost zápasení, ale stejně jak to bylo v řečeno ve filmu, lidé chtějí víc. Chtějí opravdu tvrdé souboje, kdy jeden z bojovníků nemusí už vstát. A právě proto byly stavěni roboti, kteří nahradily reálné bojovníky. Tak se zrodil robot-box.

Charlie Kenton byl boxer. Byl slavný a úspěšný boxer, dokud neprojel jeden ze svých nejdůležitějších zápasů. Ale měl jméno, měl všechno. Pak přišla éra robotického boxování. Jeho kariéra skončila, ale on stále nechtěl opustit své řemeslo, proto pokračoval v nových, futuristických zápasech. Charlie bydlí ve staré tělocvičně, kde trénoval, s Bailey, jejíž táta byl dřív jeho koučem. Ona mu opravuje stroje a svým způsobem na něj dává pozor. Jenomže on je nezodpovědný, dělá dluhy kde může a stále nemůže přijít na kloub pravému robo-zápasení.

Jednou Charlie koupil robota. Slavného, silného robota, se kterým si byl jistý, že vyhraje. Ale aby toho nebylo málo, zemřel žena, se kterou měl kdysi syna. Kterého nikdy neviděl. A on ho prodal. Ne doslova. Jen prostě řekl manželovi sestry jeho matky, že jim podepíše papíry, že se vzdává otcovství, když mu zaplatí. A obchod byl uzavřen. Pod jednou podmínkou - Max bude celé prázdniny u Charlieho.

Charlie si to sice chytře naplánoval, ale Max se na něj pověsil. Max se stal svědkem smrti jeho nového robota, kvůli čemuž se museli vydat na vrakoviště, pro nové díly. Díly sice našli, ale to nejdůležitější, jejich budoucnost, našel až Max při malé nehodě.

Čekala jsem toho hodně, vážně jsem toho čekala hodně, ale bohužel všechna má očekávaní splněna nabyla. Čekala jsem ve filmu víc akce, víc bojů. I když to ale nesplnilo vše, co jsem čekala, byl to dobrý film.

Začátek mi připadal trochu pomalý, lehce zmatený. Režisér nás postavil před hotovou věc a vlastně mu bylo úplně jedno, jak se s tím kdo popasuje. Já se s tím popasovala, ale trvalo mi to dlouho, dokonce dýl, než bylo potřeba. Protože právě před soudcem jsem byla nejzmatenější.

Leccos jsem čekala kvůli traileru, věděla jsem, že do toho bude zamotaný nějaký kluk, ale... No páni! On ho vážně prodal! To by mně ani nenapadlo. Ale na druhou stranu, Max byl právě ten, kdo tomu dodával ten šmrnc. Je to chytrý kluk, je bystrý, vytrvalý, tvrdohlavý. To právě on dokázal Charlieho usměrnit. To on mu pomohl dostat se na tu správnou cestu. Vrátit se k jeho kořenům.

Hodně mě překvapil vývoj událostí. Jelikož jsem nevěděla, co od filmu čekat, neměla jsem žádnou představu o vývoji událostí. Nevěděla jsem, co se stane, jakým směrem se to bude ubírat. Právě proto mě to tolik dokázalo překvapit. Neměla jsem tušení, jak to nakonec skončí s turnajem Ocelové pěsti. Nevěděla jsem prostě vůbec, co se stane a právě proto mě to dokázalo překvapit. Kvůli trailerům jsem si celý svět zápasení představovala jinak, ale stejně mě nezklamal. Tenhle film byl prostě jedno velké překvapení.

Zápletka byla jednoduchá, ale dobře propracovaná. Nic nepůsobilo škrobeně, bylo to plynulé a smysluplné. Na postavách byl vidět určitý postup, kdy se postupně měnily a vyvíjely - většinou k lepšímu. Jedinou věcí, přes kterou jsem se vážně nedokázala přenést byl fakt, že v roce 2014 měla být už 2. generace robotických zápasníků - což znamená, že už letos by se měly začít vyvíjet zápasníci první generace. Ale je to detail vůči výbornému filmu.