Recenze: Město z popela

by - června 07, 2011


Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti
Díl: druhý
Originální název: City of Ashes
Žánr: YA, lovci démonů, čarodějové, vlkodlaci, upíři a další podobná havěť
Anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život vrátil do normálních kolejí. Ale co je vůbec normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném kouzlem a vy najednou vidíte obyvatele podsvěta, jako jsou vlkodlaci, upíři a víly? Kdyby se Clary obrátila ke světu lovců stínů zády, mohla by trávit víc času se svým nejlepším kamarádem Simonem, ze kterého se postupně stává něco víc než jen kamarád. Lovci stínů ji však nehodlají nechat odejít, obzvláště její pohledný, avšak nesnesitelný znovunalezený bratr Jace. Navíc jediný způsob, jak by mohla Clary pomoci své matce, je najít Valentýna, nebezpečného a zákeřného lovce stínů, který je zároveň jejím otcem.V napínavém pokračování románu Město z kostí Cassandra Clareová vtáhne čtenáře zpět do temných spárů newyorského podsvěta, kde moc znamená pokušení a láska s sebou vždy přináší nebezpečí.

Nakladatel: Mladá fronta
Vydání USA: 25. 4. 2008
Vydání u nás: 2010
Hodnocení: 92 % (cbdb),   86,2 % (goodreads)

Můj názor:
(obsahuje spoilery z předešlého dílu)
Když člověk dočte první díl, nezbývá mu téměř nic jiného než začít číst druhý, protože... takhle to přeci nemůže skončit, ne? 

Všechno se najednou začíná komplikovat. Clary se stále noří hlouběji a hlouběji do temného světa Lovců stínů, a to hlavně proto, aby zachránila svou matku, která se kouzlem dostala do kómatu. Jace je považován za Valentýnova komplice, protože ho nedokázal zabít a Alek se utápí ve vlastních problémech.

Tenhle díl jsem četla jedním dechem, možná ještě méně. Chytil mě už od první stránky, i když jsem si občas potřebovala opravdu hodně zanadávat. Nějaký nečekaný zvrat jsem našla snad na každé stránce a nemohla jsem s tím udělat nic jiného než číst dál a doufat, že se na konec ještě vyřeší tak, aby se mi to líbilo. No, ne všechno se mi líbilo. 

Clary se stala naprosto spolehlivou začínající lovkyní, i když jí její znovuobjevený bratr nechtěl poskytnout plnohodnotný výcvik. Dopředu ji poháněla hlavně záchrana její matky, i když se to stále víc a víc komplikovalo. Ovšem musím uznat, že ne vždy se chovala zrovna ke všem férově.

Jace se stal zranitelnějším. Věc s otcem ho takřka složila, protože už byl nadobro smířený s tím, že je mrtvý. Nevěděl, jestli má ostatním pomoct ho dopadnout nebo dál nečinně přihlížet. Jeho vztah s Clary se šíleně komplikoval, ale ne tak jako vztah s Lightwoodovými a Spolkem. 

Vůbec poprvé bych se tu chtěla zmínit nějak víc o Simonovi. Nejlepší přítel a momentální kluk Clary mi... neskutečně lezl na nervy. Zdá se mi, že se cpe do věcí, do kterých mu vlastně vůbec nic není, zbytečně věci komplikuje a zveličuje a dokonce se mi zdá, že i docela žárlivý. 

A ještě jsem vám slíbila, že připomenu Krasomila. Nejvyšší čaroděj brooklynský je extravagantní gay. Kočičí oči, flitry, třpytky, extravagantní oblečení a nalakované vlasy. To je on a hrozně jsem si ho oblíbila. Vždy, když byl v nějaké scéně, byla scéna nejen vtipná. 

Tenhle díl mě docela překvapil. Bála jsem se, že by kvalita knihy mohla jít dolů s přibývajícími díly, ale nestalo se tomu tak. Dokonce se mi líbil víc než první, i když jsem se musela smířit s nepříjemnými skutečnostmi. Jediné, co mi vadilo bylo to, že se mi zdálo, že se vše moc rychle a najednou vyřešilo. Nakonec ale stejně dávám plný počet hvězdiček. Původně jsem sice měla v úmyslu dát jen 4 a půl hvězdičky, ale musím připočítat českou obálku, která je stejná jako originální a několik úžasných scén. 

You May Also Like

3 komentářů

  1. Ze série Nástrojů smrti jsem četla jenom první díl (bohužel), hrozně se mi líbil a byla jsem hrozně smutná, když jsem se dozvěděla, že jsou sourozenci, strašně jsem jim fandila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda bych si přečetla další, kdybych měla :D

    OdpovědětVymazat
  3. Eeee, e-booky nerada čtu, mám radši knihu v ruce :)

    OdpovědětVymazat