To nejlepší z roku 2017

by - ledna 11, 2018

Loni jsem toho moc nepřečetla, ale strašně ráda dělám seznamy. Přestože jsem ale nebyla schopná sestavit nějako topku deseti nebo X nejlepších knih, vytvořila jsem sadu různých kategorií, ke kterým jsem přiřadila to, co mi přišlo nejrelevantnější. A tak tu je sedm nejzajímavějších knih a jedna povídka za minulý rok. 

Ten, kdo stojí v koutě Some Boys Tonight the Streets Are Ours Zavržený (Nora Gray, #1)
Sázka na jisototu: Ten, kdo stojí v koutě, Stephen Chbosky
Z nějakého důvodu mám Vánoce spojené s Charliem a po letech jsem se rozhodla, že si ho přečtu znova. Z tohoto neuvěřitelně skvělého, syrového, smutného a dojemného příběhu jsem byla na větvi už po prvním přečtení a tuším, že po tom druhém se to ještě více umocnilo. Ten, kdo stojí v koutě je jedním z nenenápadnějších a nejúžasnějších příběhů vůbec. Je to příběh, který vás chytne za srdce, je vám z něho neuvěřitelně smutno, ale taky tak nějak cítíte, že všechno má smysl a že na každého čeká něco dobrého. 

Skrytý poklad: Some Boys, Patty Blount 
Výjimečně se mi stává, že si přečtu knihu, kterou moc mých přátel na goodreads nezná. A Some Boys je jednou z nich. Příběh o dívce, kterou znásilnila školní hvězdička a ona si prochází peklem, je jedním z nejlepších, co jsem loni četla. Přestože se toho v celé knize moc nestane, vyprávění vás chytne a nepustí. Grace i Ian jsou výbornými hrdiny, kteří jednají jako lidské bytosti a hlavně jim všechno uvěříte. Rozhodně doporučuji všem, co chtějí opravdu povedenou contemporary. 

Další kniha oblíbené autorky: Tonight the Streets Are Ours, Leila Sales
Jednou z mých oblíbených autorek je Leila Sales, od které jsem paradoxně četla pouze Past Perfect. Stačilo to ale k tomu, abych s jistotou mohla říct, že je to výborná spisovatelka a její knihy mají duši. Pravděpodobně kvůli riziku zklamání jsem tak dlouho odkládala četbu dalších jejích kniha, ale nakonec jsem to překonala. A jsem moc ráda, přestože Tonight the Streets bylo něco úplně jiného, než jsem čekala, stále to byl výborný příběh.

Stará láska nerezaví: Zavržený (Zavržený #1), Becca Fitzpatrick
V rámci své bakalářské práce jsem si střihla rereading Zavrženého. Je to jedna z těch sérií, které jsem četla v úplných začátcích blogování a obecně jsem toho neměla moc načteného. Trochu jsem se tedy bála, jsem z toho vyrostla a nebude se mi to moc líbit. Opak byl pravdou. Pořád jsem se z toho rozpouštěla blahem, a i když jsem se nad nelogičností některých částí hodně nasmála, Patch je pořád jedním z nejneodolatelnějších hrdinů vůbec.

Nowhere But Here (Thunder Road, #1) Always and Forever, Lara Jean (To All the Boys I've Loved Before, #3) One 
Nejlepší letní čtení: Nowhere But Here (Thunder Road #1), Katie McGarry
Léto vždy začínám s knihami od Katie McGarry a to poslední nebylo výjimkou. Poprvé jsem ale opustila její debutovou sérii Pushing the Limits a pustila se do Thunder Road. Anotace slibovala romantický příběh a motorkářské gangy. Popravdě jsem si představovala něco úplně jiného, na druhou stranu se mé srdce plesalo nad Ozem a celkově jsem z toho byla dost nadšená. Popravdě mi čtení téhle knihy dalo víc než příběh Noaha a Echo. 

Nejlepší zakončení série: Always and Forever, Lara Jean (To All the Boys I've Loved Before #3), Jenny Han
Každý, kdo mě čte, musí vědět, jak velká je má nehynoucí láska k Jenny Han. Přestože nejsem fanda natahování sérií, v případě Lary Jean mi to nevadilo a téměř jsem stříhala metr do data vydání. Byla to sázka na jistotu a já se celé čtení uculovala. Pokud hledáte nenáročnou contemporary s příjemnými hrdiny a přímočarým dějem, která je navíc nádherně napsaná, sáhněte po Laře. Určitě vás nezklame. 

Nejsilnější příběh: One, Sarah Crossan
Během svého básnického období jsem se potkala se Sarah Crossan. Na poezii jsem nikdy moc nebyla, ale tušila jsem, že o One jsem už někdy něco zaslechla. Šla jsem tedy do toho... a páni. S jistotou mohu říct, že je to rozhodně ten nejemotivnější příběh, který jsem kdy četla. Nevím, jestli je to tématem, veršovou formou či autorkou, ale tenhle příběh o siamských dvojčatech mě neuvěřitelně emocionálně vyždímal. Na čtení to byla rychlovka, ale v hlavě mi zůstala velice dlouho a jednoho dne se k ní jistě vrátím.

Nejlepší povídka: Memento Mori, Jonathan Nolan
V rámci jednoho kurzu na bakaláři jsem se dostala k řadě velice zajímavých povídek. Nejvíce mi ale v hlavě zůstalo právě Memento Mori, příběh o muži, který chce pomstít smrt své ženy. Má to ale jeden zádrhel. Pamatuje si vždy pouze 10 vteřin, poté ztratí paměť. Jestli jste o tomto příběhu nikdy neslyšeli, rozhodně doporučuji tuto párstránkovou povídku. Anebo film Memento, který byl podle ní natočen.  

You May Also Like

2 komentářů

  1. Z knih jsem četla pouze Ten, kdo stojí v koutě, už je to déle, ale moc se mi nelíbila...:-/ Každopádně sérii s Larou Jean mám v plánu přečíst si. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenny Han je nejskvělejší! :) Zbožňuju od ní všechny knihy, tak doufám, že se ti Lara taky bude líbit :)

      Vymazat