2016: PŘEČTENO 1/2

by - července 18, 2016

Sice jsem toho za půl roku přečetla jako většina z vás za měsíc, ale to mi nezabrání se s vámi v rychlosti podělit o své pocity z těchto knih, protože ne o všech jsem psala recenzi. A protože některé jsou skryté skvosty. 
     Pátá vlna by Rick Yancey    

The Night We Said Yes, Lauren Gibaldi
Překvapení letošního roku. Lehká letní contemporary, která vás chytne za srdce. Je dobrodružná, miloučká a velice střídmě romantická. Zamilovala jsem si úplne všechny postavy, protože byly neuvěritelně skvělé a hlavně nebyly černobílé. Doporučuji i pro začínajíci čtenáře v angličtině!

Where the Road Takes Me, Jay McLean
Méně uvěřitelný přiběh o mladé lásce, rakovině a Cestě. Kupodivu to není kniha o roadtripu, což mě trochu zklamalo. V knize však naleznete bravůrný začatek, slabši střed a trochu kýčovitý konec, který se vám snaží hrát na city. Není to ale žádná citová ždímačka a většina momentů je vcelku úsměvná. Doporučuji všem, které neomrzela romantika a hrdinové s těžkymi osudy. 

Ignite Me (Shatter Me #3), Tahereh Mafi
Závěr Roztříštěné trilogie. Nechci spoilerovat, ale musím říct, že pro mě mela tato série trochu klesavou tendenci. Z prvního dílu jsem byla úplně vedle, protože to bylo něco naprosto neotřelého a originálního. V pozdějších dílech to dle mého začalo sklouzávat k ohraným tématům a mě zvláštní schopnosti prostě moc neberou. V žádném případě vás ale nechci odrazovat a když už nic, tenhle příběh rozhodně stojí alespoň za zkoušku. 

Hostitel, Stephenie Meyer
Moje srdcovka. I když moc neuznávám re-readingy (protože na mě čeká spousta úžasných neobjevených knih), Hostitele jsem četla již po páte. A pořád ho miluju úplně stejně jako po prvním přečtení. 

Láska mezi písmenky, Jodi Picoult
Pohádková kniha, od které jsem toho moc nečekala a ani toho moc nedostala. Je to milý příběh, který se dobře čte, na druhou stranu pro mě byl až příliš vyumělkovaný a nereálný. Rozhodně by to ale mohla být super oddechovka na horké letní dny. 

ZOO City, Lauren Beukes
Překvapení letošního roku. Drsná, vulgární a neotřelá kniha z prostředí Jihoafrické republiky. Navíc má zajímavou zápletku (však ne s dokonalým rozuzlením) zasazenou v neuvěřitelně zajímavém universu - se zločinci, drogovými dealery a šíleným hudebním producentem. 

Pátá Vlna (Pátá Vlna #1), Rick Yancey
Konečně nějaká mimozemská dystopie, i když jsem se úplně nedočkala mých vytoužených zelených mužíčků. Každopádně to byla fakt jízda a já se nemůžu dočkat, až se mi konečně do rukou dostane další díl (a také až se konečně podívám na film). 

Půlnoční koruna (Skleněný trůn #2), Sarah J. Mass
Pokračování Skleněného trůnu bylo opravdu mnohem lepší než první díl (a to se mi ten první fakt líbil!). Sarah J. Mass opravdu psát umí a její příběhy mají neuvěřitelný spád a jsou dostatečně akční i propracované. 

Kečupová mračna, Annabel Pitcher
Kniha s nádhernou obálkou a o něco horším vnitřkem. Od knihy jsem nic moc nečekala a také jsem toho moc nedostala. Největším kamenem úrazu byla hlavní hrdinka, které jsem toho moc nevěřila a trochu mi přišlo, že zbytečně moc přeháněla. 

Dám ti slunce, Jandy Nelson
Jandy Nelson a absolutní must read. Její knihy jsou prostě úžasně své a originální. A také plné úžasných myšlenek! No vážně! Sice se mi Dám ti slunce líbilo o chlup méně než její druhá kniha Nebe je všude, ale stejně to bylo super. 

Obluhoval jsem anglického krále, Bohumil Hrabal
Česká klasika a trochu četba do školy. Od Hrabala jsem už četla Ostře sledované vlaky, které se mi líbily o dost víc než toto. S Hrabalem jsem si prostě nikdy nerozuměla a ani si moc nejsem jistá, jestli si s ním někdy rozumět budu. 

Nestydaté plavky, C. D. Payne
Moje první a určitě ne poslední zkušenost s Paynem. Sice jsem od toho čekala trochu víc (hlavně po tom všem, co jsem o něm už četla a slyšela), ale stejně se mi to poměrně dost líbilo. Příště se pustím raději do ověřeného Mládí v hajzlu! 

You May Also Like

0 komentářů