Recenze: Babe in boyland

by - srpna 27, 2013

Babe in BoylandAutor: Jody Gehrman
Žánr: YA, contemporary
Anotace: Když je středoškolačka Natalie - nebo také Dr. Afrodita, jak si sama říká, když píše sloupek o vztazích do školního časopisu - obviněna z toho, že neví vůbec nic o klucích a dává holkám špatné rady, rozhodne se vypátrat, jak kluci skutečně myslí a co chtějí. Jenomže kluci v její třídě jí nedají žádné smysluplné odpovědi. Jediné řešení? Převléknout se za kluka a týden chodit na Underwood Academy, soukromou chlapeckou školu ve městě. Naučí se tam věci o klucích i holkách, které nikdy nepředpokládala - a to hlavně, když se začne zamilovávat do jejího spolubydlícího Emilia. Jak mu může dokázat, že ho má ráda, bez toho, aniž by zničila svoje utajení?

Nakladatel: Dial
Vydání u nás: nevyšlo
Vydání v originále: 17. 2. 2011
Hodnocení: 3.75 při 4 675 hodnoceních (goodreads)

Společně s The Duff tahle kniha patří mezi ty, ke kterým jsem si vůbec nemohla najít cestu. Ale když jsem The Duff konečně překonala, tak jsem se pustila i do téhle knihy. A musím říct, že jsem ráda, že jsem se k tomu konečně dokopala.

paris opera
Natalie byla hereckou hvězdou ve školním divadle, dokud jí Summer nevyfoukla její role. Natalie se tedy rozhodla pověsit svou hereckou kariéru na hřebík a najít něco, v čem je podobně skvělá. A tak se rozhodla psát pro školní časopis. Sloupky plné toho, co holky chtějí slyšet, ale neměly moc dobré ohlasy hlavně na poli kluků. Proto Nat chce odhalit jejich tajemství. Po absolutním výbuchu, kdy se snažila ptát na otázky přímo, došla k radikálnímu řešení. Dostane se na Underwood. Ostříhá si vlasy, zahodí šminky a strčí si ponožku do kalhot jenom kvůli tomu, aby zjistila to co potřebuje do žurnalistické soutěže. Nečekala ale, že se v první chvíli stane školním ousiderem a dostane toho dokonalého spolubydlícího Emilia....

Tuhle knihu jsem četla poměrně dlouho, protože jsem se nemohla prokousat začátkem. Ne, že by to bylo až tak utahané nebo podobně, prostě jsem se nemohla přenést přes chování Natalie. Hned na začátku na mě neudělala zrovna dojem a musím říct, že s takhle namyšlenou a protivnou hrdinkou jsem se moc nesetkala. Nat mi lezla neskutečně na nervy tím, že si myslela, že je ve všem nejlepší a že všechno dokáže. Jasně, já vím, že to bylo záměrem, ale prostě mě to hrozně brzdilo. Naštěstí se to časem zlepšilo. Nejsem si jistá, jestli jsem si na to zvykla nebo se Natalie změnila, ale to už je jedno. Důležité je, že po tom všem, si prožila, byla mnohem snesitelnější hrdinkou. A ono takovéhle otevírá očí by bylo docela dobré i v reálném světě...

V základu je tohle strašně jednoduchá oddechová a vtipná kniha, u které hned od začátku víte, jak to dopadne. Dlouho jsem si ale lámala hlavu s tím, že jsem nevěděla, jak se k tomu autorka dopracuje. Každopádně, tahle kniha mě bavila. Bylo to oddechové čtení, u kterého jsem vydržela až do čtyř do rána. Ano, natolik mě to začalo bavit v té chvíli, co se Nat dostala na akademii Underwood. Našla jsem tam sice spoustu věcí, co mi neseděly. Ať už to bylo v chování Nat nebo v celých těch událostech ve škole. Ale nebylo to nic zásadního, přes co bych se nemohla ani náhodou přenést.
I´m glad that we met.
Od Babe in Boyland jsem jsem dostala to, co jsem chtěla. Možná jsem čekala něco malinko víc z Underwoodu, ale co už. Tahle kniha je ideálním čtením pro léto. Nenáročné a zábavné. Člověk si u toho krásně odpočine a nečeká ho žádné velké drama. Dávám knize krásné čtyři hvězdičky a určitě si od téhle autorky ještě něco přečtu.