Top týdne 24 (Nejdepresivnější příběhy)

by - července 30, 2013

Po více než roce se vrátím s tímto meme, které pořádá Luu. Původně to mělo být pondělní meme, já se ho ale rozhodla dávat v dobu, kdy se mi to zrovna bude hodit, a momentálně se ho budu snažit zveřejňovat pravděpodobně v pátek. V zásadě se jedná o výčet deseti (anebo méně) knih na dané téma. Těch témat je venku docela dost a jelikož ne všechny se mi líbí, tak budu přeskakovat, tak se neděste, když teď zveřejním 23. téma a příští týden třeba 30. A pro dnešní den téma zní: Nejdepresivnější příběhy.


# Jestli zůstanu, Gayle Forman
~ recenze | goodreads | databáze knihtrailer

Tahle tematika si o to prostě říká! Dívka, která je v nemocnici a přemítá nad tím, jestli jí stojí za to žít dál, když její bližní zemřeli. Do toho se promítají její vzpomínky a její příbuzní za ní chodí na návštěvy a vy jste z toho takoví nesví, protože začnete taky docela hodně přemýšlet nad tím coby kdyby. Je sice jasné, že nic nevymyslíte, protože tohle je jedna z věcí, o které nemůžete vědět, jak byste zareagovali, kdyby se - nedejbože - něco takového přihodilo, ale prostě vám to nedá.

# Pushing the limits (Pushing the limits #1), Katie McGarry
recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Hodně lidí, se mě ptalo, co mi na tom přišlo tak moc emotivního. Jasně, hodně lidem to ani moc nepřišlo nebo si nepřipouštěli, že by na ně tahle kniha mohla nějak hodně působit, ale já to tak neměla. Od začátku do konce jsem trpěla za Noaha a za jeho bratry, za to, co Noah všechno pro ně chtěl udělat, ale nakonec skoro vždycky vyhořel, protože měl špatné zkušenosti z minulosti. A taky jsem si toho docela dost uvědomila ve svém životě, ale to už je jiný příběh.

# Dokonalý pár (Matched #1), Ally Condie
recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Zní to neuvěřitelně, ale tahle kniha se mi nezdála depresivní jenom kvůli tomu, že Cassia nemohla jíst čokoládu (i když to je dost depresivní samo o sobě, proč vymýšlet něco složitějšího?). Ale dobrá, na téhle knize mi přišla depresivní hlavně ta představa, že mi někdo nalinkuje život. Že je prostě úplně, úplně všechno určené někým jiným a já nemůžu říct ani ň. Fuj, tohle by mě zabilo. 

# Ticho (Zavržený #3), Becca Fitzpatrick
recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Tady výjimečně nejde o žádnou myšlenku, co se v příběhu vyskytla. Tahle kniha mě totiž deprimovala sama o sobě tím, že vyprávěla události, o kterých jsem už jednou četla, a tak to šlo ode zdi ke zdi, protože autorka nutně potřebovala napsat čtvrtý díl, bez kterého by se tahle série docela dobře obešla, kdyby dodržela svůj původní plán a nechat trilogii. Grrr...

# Síla vzdoru (Hunger Games #3), Suzenna Collins
~ recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Tady to nebylo tak složité. Katniss měla deprese, Finnick měl deprese, kdo ví kdo ještě měl deprese. Ale kdo měl deprese určitě, tak to jsem byla já. Protože se Collinsová rozhodla zabít spoustu mých oblíbených postav. Jasně, v každém díle někdo umřel, ale to alespoň bylo v aréně. Chápejte, tam se s tím počítá, ale, kruci, když oni si to nezasloužili!

# The Last Princess, Galaxy Craze
~ recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Tohle je příklad té knihy, dystopické knihy, která vám přijde opravdu reálná. Už jsem o ní docela hodně mluvila, ale stejně vám to připomenu. Jedná se v ní o sérii přírodních katastrof, která zničila zemi a vlastně se úplně moc neví, jak to dopadlo. Ví se jenom to, že Velká Británie to jakž takž ustála. A když si vezmete všechny ty články na internetu, které hlásají, jak je na tom země špatně a podobně... není to zas tak nepředstavitelné, ne?

# Vzpoura (Smečka #2), Andrea Cremer
recenze | goodreads | nakladatelství | trailer

Vzpoura je úžasným příkladem knihy, která vás naprosto zdeprimuje průběhem událostí, které nejen, že vůbec nejsou podle vašich představ, ale vy víte, že nikdy to podle představ to neskončí (a to víte i přesto, že si nepřečtete spoilery, díky tomu asi nikdy ten třetí díl nedočtu). Prostě tahle kniha mi šla neskutečně proti srsti, protože ty události... To prostě ani trochu nebylo ono a tahle autorka mě zatraceně naštvala!

Jaké knihy přišli depresivní vám? :)

You May Also Like

16 komentářů

  1. Súhlasím, Pushing the Limits je tá najemotívnejšia kniha. Veľmi ma zasiahol životný príbeh Noaha a Echo. V živote to nemali jednoduché.

    Hry o život. No kapitola sama o sebe. Ja som nechápala, čo tá autorka v tom príbehu stvára. Nechala zomrieť všetky moje obľúbené postavy a potom nechala hlavné postavy trpieť nočnými morami :/

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím s Dokonalým párom 8D mne to pripadalo aj ako keby som sa vlastne nudila, lebo to bolo také depresívne 8D
    Tiež si myslím, že úplne nefér smrti niektoré 8( hlavne môj miláčik zlatý F. 8(
    Smečka 2 sa chystám čítať, 1. diel sa mi predstav si aj celkom páčil 8D no uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já neříkám, že se mi první díl Smečky nelíbil, ten druhý taky nebyl špatný (dávala jsem mu 4 hvězdičky), ale když Cramerová mě naštvala tím vším s Callou... :D Jsem zvědavá, co na ten díl řekneš. :)

      Vymazat
  3. Tohle jsou možná smutné knihy, ale skutečně depresivní mi přišlo 1984 od Orwella... to bylo tak depresivní, že jsem přečetla 20 stran a chtěla jsem se stočit do klubíčka... Po 30ti jsem to zavřela a už to nikdy nechci vidět :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem nečetla, ale chystám se na to! :D Ale teda, docela se teď toho začínám bát. :D

      Vymazat
    2. Dvě kamarádky to dočetly - já jsem příšerně útlocitná :D

      Vymazat
    3. Stejně se bojim. :D Ale podobný pocity, co jsi napsala u 1984, jsem teď měla, když jsem začala číst V šedých tónech. Takže jestli přežuju tohle, tak pak už všechno. :D (Jsem v těch osudných 30 stranách. :D)

      Vymazat
    4. Mně druhá světová nikdy tak depresivní nepřišla... Asi proto, že vím, že skončila, ale co se týče Orwella... no, já věděla, jak to skončí, z hodin ve škole, ale nebudu spoilerovat :D

      Vymazat
    5. Tak mně nevadí, dokud to fakt nevypráví nějaký reálný osud, to mi pak běhá mráz po zádech. :D Tak to teda nespoileruj, my se k Orwellovi ještě nedostali. :D :)

      Vymazat
  4. Jestli zůstanu mi přišla docela depresivní, pak ještě Chvíle před koncem a Můří deníky - z toho jsem spíš měla depresi proto, že to bylo neskutečně nudný :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můří deníky jsem nečetla, ani mě to tak neláká, a na Chvíli před koncem se chystám (už dlouho... :D). :)

      Vymazat
  5. The Last Princess som nečítala (chystám sa), ale inak úplne súhlasím, tieto knihy boli depresívne, tými spôsobmi, ktoré opisuješ.:) Inak ma pri tejto téme ešte napadne napr. Zlodejka kníh, The fault in our stars...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se do The Last Princess pusť, stojí to za to. :) A Zlodějku ani Hvězdy jsem nečetla... :/ (I když se chystám! :D )

      Vymazat
  6. The Last Princess, ach, musim sa do toho konecne pustit, tolkym ludom sa to pacilo a ja si vzdy vyberiem na poslednu chvilu uplne zahadne nieco ine... :/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bys to měla rychle napravit a pustit se do toho. Opravdu to stojí za to. ;) A navíc se to čte skoro samo! :)

      Vymazat