Kniha vs. Film (Milý Johne)

by - června 04, 2011


Milý Johne je příběh o vojákovi Johnu Tyreeovi, rodákovi ze Severní Karolíny, který se tam na dovolenku vrátil za svým otcem, zamiloval se do univerzitní studentky Savannah a vydal se napříč jeho osudu. 

Vedoucí
Autorem knihy je naprosto geniální spisovatel Nicholas Sparks, 46ti letý Američan (narodil se v Nebrasce), autor světových bestsellerů - krom Milý Johne napsal také např. Poslední píseň, Zápisník jedné lásky nebo Vzkaz v láhvi -, podle nichž se točí celovečerní filmy. Nicholas žije se svou rodinou v Severní Karolíně, což je u této knihy obrovské plus, protože zná místo, o kterém píše. (+)

Režisérem filmu je, alespoň pro mě, nepříliš známý Švéd Lasse Hallström, který natočil filmy jako například Čokoláda, Casanova či dokument ABBAmánie.

Tumblr_lm125wwi171qd94umo1_500_large
Postavy
 Johna, amerického vojáka, si zahrál Channing Tatum, který se podle mého názoru opravdu do role hodí, s jediným mínusem, že mu chybělo tetování na pažích. :) Savannah si zahrála Amanda Seyfried, herečka, která se za poslední dobu objevuje v opravdu hodně snímcích. Není to má nejoblíbenější herečka, ale v roli se mi taktéž líbila, i když měla mít tmavé vlasy. Myslím, že Richard Jenkins byl pro roli Johnova otce naprosto správným výběrem. (+)

Zápletka
Zápletka v obou dílech, jak filmu tak knize, zůstala stejná. Stále jde o lásku mezi Johnem a Savannah, akorát v knize mi to připadalo o něco hlubší, přirozenější. (+) Ve filmu to zase mělo skvělý spád a Channing s Amandou tvořili opravdu výborný pár. (+)

Děj
Nemám moc ráda tyto romantické příběhy, ve skutečnosti ani netuším, proč vlastně jsem to začala číst. Kniha měla skvělý začátek, ale na můj vkus těch stránek bylo tohoto příběhu až moc a mě to začalo nudit. Láska mezi Johnem a Savannah tam ale byla tak dokonale vyjádřena, že by člověk občas nemohl ani uvěřit, že to psal muž. (+) Kdežto u filmu vše bylo uděláno skvěle a části, které mě ani moc nebavily v knize tam prostě nebyly. (+) Film měl skvělý spád a vás to dojalo vždy ve chvíli ve které mělo. (+)

Tumblr_lm14yo2djy1qbz4ygo1_400_large
Dopisy
Část, kterou vynechat nemůžu. Knižní dopisy byly vyjádřeny jenom tak, mezi řečí, kdežto ve filmu jste měli větší pocit, že si ty dopisy opravdu psali, ale asi záleží jen na názoru člověka. A já nejsem ten pravý člověk, který by tohle měl soudit. 

Pan Tyree
Ve filmu bylo jenom lehce naznačeno, že pan Tyree, Johnův otec, není úplně zdravím člověkem. Savannah si začala všímat toho, že trpí jednou z forem autismu, ale John si to nechtěl připustit. V knize se zase snažil o to, aby s tím něco udělal. Mimo to, v knize se mi ten vztah zdál hlubší a že mu na otci skutečně záleželo. (+)

Tim
Tim je muž, kvůli kterému Savannah opustila Johna. Ve filmu ho sice mám raději, ale v knize se zdálo, že je mu svým způsobem i líto, že Savannah kvůli němu Johna opustila. Na druhou stranu, kdyby to neudělala, mohla být šťastná a nebýt s mužem, který možná brzy zemře. 

Tumblr_lidjrjdtvp1qgxtbzo1_500_large
Vítěz
Vítězem se opět stává kniha, ale film mě opravdu také oslovil. Kdybych si měla vybrat mezi tím, jestli zase vidět film nebo si přečíst knihu, určitě sáhnu po filmu. Obojí má nějaké plusy i mínusy. Do té doby, než jsem napsala tento článek jsem si dokonce myslela, že mě více oslovil film, ale jak tak na to koukám, kniha má také něco do sebe. 
Kniha se mi líbila, nemohu říct že ne, ale já na tento typ literatury nejsem stavěná. Já vyloženě potřebuju, aby tam byla jiná zápletka než jen láska. Samozřejmě, že proti lásce jako takové nic nemám, ale nesmí jí být moc. 

Většinou se stává, že člověku se změní názor po tom, co vidí film, ale u Milý Johne mě to takto nijak nepoznamenalo. Jsem ráda, že jsem to četla a jsem i ráda, že jsem viděla film. 

Jak to s tím vidíte vy? 

You May Also Like

3 komentářů

  1. Bohužel jsem knížku nečetla, takže nemůžu porovnávat.. Ale film je úžasný! :)

    OdpovědětVymazat
  2. hezky napsané... já jsem se bála jít do knihy, kvůli tomu, že jsem viděla první film, ale nakonec jsem za to byla ráda.. Kniha je přímo dokonalá.. film je taky dobrý, ale na knihu to nemá.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem pouze film, byl opravdu dost povedený :)

    OdpovědětVymazat