Novorční monolog 2019

by - ledna 25, 2019

Moje každoroční vykecávačka je zase tady. V loňském monologu jsem se sebou byla víceméně spokojená. Loni jsem začala rok s velkými plány a elánem. Chtěla jsem se začít naplno věnovat blogu, zase ho nějak probrat k životu a věnovat se víc smysluplnějším věcem, než je hraní na playstationu a koukání na seriály. A podařilo se mi to tak napůl.

  • Na Goodreads jsem se stále snažila držet laťku, takže jsem vsadila na jistotu a dala si challenge 30 knih. K mému velkému překvapení se mi podařilo přečíst knih 54, což je obecně nejvíce, co se mi za rok podařilo. Na počet stránek to dalo krásných 18 964 stran - které výjimečně opravdu odpovídají skutečnosti, protože jsme se konečně naučila poctivě zadávat vydání, které jsem opravdu četla. 
  • I když se snažím rozšiřovat si obzory a číst více různých žánrů, očividne se mi to nedaří. Letos jsem totiž přečetla hned 30 contemporary (z toho jednu dvakrát). Hned v závěsu jsou sci-fi a dystopie (u nichž je ale hranice velice tenká) po 7 knihách. Fantasy bylo 6, dvě urban fantasy, jedna klasika a jedna biografie. 
  • Jazykově moje čtení bylo víceméně vyrovnané, anglicky jsem přečetla 32 knih a 22 v češtině. Re-readingů bylo 7 a během roku jsem dočetla 2 knihy, které se mi rozečtené válely doma léta letoucí. 
  • Co se týče blogu, chtěla jsem psát jeden článek týdně. Nakonec jsem jich měla rozepsaných tolik, až to bycházelo na 2-3 články za týden. Měla jsem ze sebe fakt radost, ale tenhle elán i vydržel jenom do konce prázdnin. Přesto se mi podařilo vyplodit 45 článků, což je téměř o polovinu více než za předešlé dva roky. Z toho bylo 20 recenzí, rychlo-recenzí, souhrných recenzí apod. Zbytek si mezi sebe dělí všelijaké vykecávačky, wrap up(y), tipy na čtení, filmové a seriálové recenze a podobně. 
Loni jsem si nedělala žádné iluze a jelikož jsem si nechtěla kazit náladu, nedávala jsem si žádná čtecí předsevzetí. Ano, chtěla jsem číst více klasik a českých autorů (asi ani nemůsím říkat, jak to dopadlo), chtěla jsem víc postovat na instagram, chtěla jsem přečíst co nejvíc knih, co se mi válí v knihovničce, a přečíst více fyzcikých knih než ebooků. Něco se mi dařilo, něco se mi dařilo o něco hůř. Nicméně jsem se rozhodla netrhat si nad tím žíly. Protože čteme pro radost, a ať už okolo čtení děláme jakékoli aktivity, neměla by se z toho stát povinnost.  A letos se budu snažit razit stejné heslo. I když si nad tím občas zanadávám, že jsem místy prostě marná.

Jaký byl Váš čtecí rok 2018?

You May Also Like

4 komentářů

  1. Mě se v roce 2018 podařilo přečíst 55 knih. Myslela jsem si, že stihnu 60, ale nějak se to nepovedlo díky zkouškám a státnicím. Doufám, že tenhle rok své číslo pokořím, ale samozřejmě jen tak, že budu číst ve svém tempu a nezabředla se do knih úplně, ale věnovala se i dalším koníčkům. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, nejdůležitejší je číst ve svém tempu a nenutit se do toho :)

      Vymazat
  2. Můj rok 2018 byl ve znamení školy, knih a seriálů. :D Přečetla jsem celkem 71 knih z čehož byly čtyři knihy v angličtině. Zhlédla jsem opravdu nespočet seriálů a filmů, ale u těch mám teď docela skluz, takže mám co napravovat!
    Doufám, že ti to v letošním roce vyjde s tvými plány, knižními i blogovými! ♥

    OdpovědětVymazat