Knihomolovo léto

by - října 19, 2016

Nejvíce čtu v létě. A protože jsem pokořila čtvrtý semestr už v půlce června, měla jsem tři a půl měsíce prázdnin. A kromě jiného jsem se ho rozhodla vyplnit čtením. Za tu dobu jsem přečetla 17 knih (fajn, teď mě to taky dost překvapilo!) a většinou jsem měla opravdu šťastnou ruku, protože se mi většinově opravdu líbily! 

Největší radost mám z toho, že se mi podařilo dočíst hned 4 série. Rozečetla jsem jen dvě, pouze 4 knihy byly v angličtině, mám tu jeden životopis, 5+1 dystopíí, 2 steampunky, 2 fantasy, dva díly sci-fi a 4 contemporary.

              

NEJLEPŠÍ KNIHA LÉTA
The Night We Said Yes - Lauren Gibaldi
Protože to bylo úžasné, skvělé a dokonalé a byla jsem do toho úplně neuvěřitelně zažraná. Hrdinové úžasní, styl psaní přesně pro mě, příběh tak akorát. Nemohla jsem se od toho odtrhnout a budu se opakovat, ale je to prostě must read pro všechny, kteří mají rádi uvěřitelné contemporary.

NEJHORŠÍ KNIHA LÉTA
Where the Road Takes Me - Jay McLean
Kniha o roadtripu, která vlastně ani není o roadtripu a vy už od začátku víte, jak to skončí. Vlastně jsem od toho nic moc nečekala, ale o to to bylo horší zklamání. Bylo tam hrozně moc klišé (ať už první setkání budoucího páru nebo staré dobré "tahle holka se mnou chodí čtyři roky do školy, ale nikdy jsem si jí nevšiml").

NEJLEPŠÍ AKCE
Dědička ohně (Skleněný trůn #3) - Sarah J. Mass
SJM to prostě umí a vy to všichni víte. A v tomhle díle bylo té akce opravdu víc než jsem čekala. A taky tam byla řada nových postav, které jsem si více či méně zamilovala. (U té více počítejte Manon, protože je to ta nejlepší kick-ass hrdinka, jakou jsem kdy poznala. U té měně počítejte Jeřába, protože mám ráda drsné chlapy - jenomže ti, kteří se tváří drsně, ale pod skořápkou jsou milí/starostliví/oddaní se nevyrovnají kick-ass hrdince, které jsou všichni úplně u zadku.) 

NEJNUDNĚJŠÍ KNIHA
Ignite me (Shatter me #3) - Tahereh Mafi
Četla jsem to fáááákt hrozně dlouho. A i s velkou pauzou se mi nepodařilo najít to kouzlo a prostě mě to nechytlo. Kromě Kenjiho (TEAM Kenji) bych všechny zastřelila a Juliette jako první, protože byla tak hrozně, hrozně, hrozně moc nesnesitelná... 

NEJROMANTIČTĚJŠÍ KNIHA
Ignite Me (Shatter me #3) - Tahereh Mafi
... a celou dobu řešila jenom to, jak se rozejít s Adamem a jak to dát správně dohromady s Warnerem... a celkově se všechno motalo kolem toho. Takže ano, tahle kniha mi přišla jenom o lásce a přestože nebyla zrovna romantická, pro mě to nejromantičtější kniha léta, protože si z toho vlastni nic jiného než tu romanci - a Kenjiho vtípky - nepamatuju. 

NEJLEPŠÍ ZAKONČENÍ SÉRIE
Goliáš (Leviatan #3) - Scott Westerfeld
Westerfeld je prostě génius a jeho Leviatan jsem si úplně zamilovala. A jeho zakončení Goliáše bylo až moc dobré, protože Deryn a Alekem nezachránili svět, ale zachránili sami sebe a celkově to bylo hodně o tom, jak ti dva dospějí. A oni dospěli a fakt to bylo skvělé. 

NEJBLÁZNIVĚJŠÍ JÍZDA
Stopařův průvodce po Galaxii - Douglas Adams
No, musím něco dodávat? Kdo četl, ví. Kdo nečetl, ať si přečte. End of the story. 

HRDINKA LÉTA
Felicia Day, Jak (ne)být divný na netu - Felicia Day
Chtěla jsem sem dát Manon, ale o té jsem se vypsala už výše. Takže hrdinkou léta je Felicia Day ze své vlastní knihy. Protože kdo jiný by měl být hrdinkou léta, když ne někdo, kdo u sebe doma natočil celý seriál? Nebo někdo, kdo v Lovcích duchů hrál úplně dokonalou postavu Charlie? Anebo... někdo kdo miluje počítačové hry a nestydí se za to? 

HRDINA LÉTA
Rafael, Last Night I Sang To The Monsters - Benjamin Alire Sáenz
Důležité je říct, že není hlavním hrdinou knihy. Ale naopak je jednou z nejlepších a nejinspirativnějších postav, o kterých jsem kdy četla. Jeho postava měla duši. Navíc tuhle knihu opravdu doporučuji, protože je to něco úplně jiného a opravdu chytne za srdce.

PÁR LÉTA
Eleanor a Park, Eleanor & Park - Rainbow Rowell
Protože jsem konečně okusila kouzlo knih od Rainbow Rowell a protože je to jeden z nejsympatičtějších a nejuvěřitelnějších párů ever. A i když byla Eleanor občas trochu na zabití a Park a měl úplně svatou trpělivost, byl to hezký pár. Skvělý pár. 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Nádherný čtenářský výkon! Sedmnáct knížek, to je úplný sen :) Mně se léto nevyvedlo, ale snažím se to napravit teď na podzim :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čtu v podstatě jenom přes léto, takže zbytek roku byl fakt bída :D

      Vymazat