Knižní detektiv (2. část)

by - září 30, 2013

Z TAGů se tu objevil už Prázdninový, Barvy knih a dokonce i Obětuj knihu, na kterém jsem se sama podílela. A protože je to už nějakou dobu, rozhodla jsem se zapojit do jednoho, který uspořádala Ettelëa. Znám tenhle TAG v booktuberské formě (Book Scavenger Hunt), ale rozhodla jsem se, že se pustím do naší české verze. A o co jde? V základu jde jen o to, abyste našli v knihovně knihu, který splňuje danou podmínku. A přestože by se mělo točit video, já jsem to rozhodla hodit do článku. Já přes ty videa prostě moc nejsem. :)

A tohle je moje druhá polovina! :) 

Nejtlustší kniha
Nejtlustší kniha, kterou jsem doma našla, je Inheritance v rozsahu víc než šest set stran. Knihu jsem nečetla, ve skutečnosti jsem ani nedočetla druhý díl, ale jednou se mi to snad podaří. Možná... Každopádně, tuhle knihu jsem někdy vyhrála, dokonce si myslím, že to bylo u Etellëy, ale nějak se k tomu nedopracovala.

Jakákoliv věc kromě knihy
Věcí, co nejsou knihy, mám v knihovně celou řadu. Gumové kachničky, plyšáky a všechno další možné. Nedávno se mi dokonce podařilo vytvořit si malou sbírku Šmoulů z Mekáče. Každopádně jsem do tohoto příspěvku vybrala plyšového Soba, kterého mi darovala kamarádka k mým osmnáctým narozeninám. :)


Kniha, která nepatří do žádné série, stojí samostatně
Přiznávám, že jsem si myslela, že knih, které nejsou součástí žádné série, mám doma víc. Ne, že by jich bylo až tak málo, ale chvíli jsem o tom musela přemýšlet. Nakonec jsem vybrala Zakletou, což je kniha, která mě sice úplně neoslnila, ale na druhou stranu, v knihovničce vypadá opravdu pěkně.

Obálka, na které je oko
Z tohohle úkolu jsem byla v první chvíli docela vyřízená. Jasně, oko je na každé obálce - nebo by alespoň mělo -, kde je nějaká postava. Jenomže tohle mi nepřišlo úplně fér. Po přezkoumání své knihovničky jsem ale přišla na to, že jednu knihu s okem mám. A je to původní verze Erebosu.



Obálka, která se nepovedla
S touhle knihou mám tak osobní problém, protože nejenom, že se nepovedla obálka, on se nepovedl ani ten příběh. A vlastně bych řekla že ani trochu, ale to už je něco jiného. Každopádně tyhle obálky se mi zas tolik nelíbí ani v originále, ale ta česká to už mi přijde tak trochu jako extrém. Nevím, jde hlavně o modelku, ale celkově to grafické provedení nestojí za moc... 

Fiktivní/skutečný deník
Tak dobře, Charlie není deník v pravém slova smyslu (ehm... už to mám, pravý deník, co mám v poličce je Tak padne náš svět, ale jelikož by to znamenalo, že bych musela přefotit celou tu hromadu nahoře, tak budeme dělat, že mě to vůbec nenapadlo). Každopádně tahle forma dopisů by mohla svým způsobem připomínat deník. A proto tu to teda je.

Obálka, na které je meč či jiná zbraň
Docela mě překvapilo, že je tolik knih, na kterých je nějaká zbraň. Nevím, jestli je to jen tak oblíbený předmět, nebo mám tolik knih, kde se něčím šermuje, každopádně jsem se rozhodla vybrat Prohnaného, když tam právě ten meč hraje takovou roli. (Bohužel si ani nedokážu vybavit, proč to tak zrovna je. A navíc mám pocit, že měl nějaké jméno. :D)


Nejpoškozenější knihu
Kafka není úplně poničená kniha, ale je mu už docela dost let a právě jeho přebal už není v nejlepší kondici. Na druhou stranu, já jsem na svoje knihy trochu až moc pedant, takže objevit nějakou tu zničenou, je prostě nadlidský úkol, protože prostě knihy si nezaslouží, aby se s nimi zacházelo jako s věcmi.

Kniha s ilustracemi
Pomalu začínám litovat toho, že hrozně málo knih je ilustrovaných. Každopádně, když se na nějakou podaží narazit, tak to stojí za to. Jako třeba u Inku. Nejen, že jsem si ten příběh naprosto neskutečně zamilovala a řadí se k tomu nejlepšímu, co jsem letos přečetla, ony i ty ilustrace opravdu stojí za to. A co víc, jsou prostě nádherné! Navíc je kreslila česká malířka, čímž ještě více stoupají v ceně.

Knihu, jejíž název začíná na písmeno "Z"
Zemětřas byl překvapivě skvělý příběh. Stále se divím nad tím, jak moc si oblibuji knihy, které spadají do žánru steampunk, ale je to tak. A stejně na tom je právě i Zemětřas. Tyhle knihy prostě bezmezně doporučuju! :)

You May Also Like

0 komentářů