Filmová rychlo-recenze: Černá hodina

by - března 17, 2013

Americký sci-fi snímek Černá hodina v nenápadné ruské koprodukci často označován jako horor si jednoduše pohrává s tématem apokalypsy a neviditelných emzáků, co se rozhodli spořádat všechny nerostné suroviny a elektřinu na Modré planetě.
Poměrně tuctově začínající film nás nejprve jemně seznámí s hlavními aktéry a jejich důvody, proč se zrovna ocitli v Moskvě. Dál už ale film nabírá rychlý spád a hlavní postavy se rychle seznamují s apokalyptickým světem a neviditelnou hrozbou smrti. Nicméně se naprosto bezdůvodně rozhodnou toulat ulicemi Moskvy a nakonec se i ze zdánlivého bezpečí několikrát pokusit dostat co nejblíže svým americkým soukmenovcům.

Hlavně ale tenhle snímek nemá moc co dočinění s hororem. Krev nijak nestříká okolo a nějakých lekacích scén se nedočkáme. Občas se stane nějaká akčnější scéna, často rychle vyřešená, na druhou stranu účinná a někomu by opravdu mohla tuhnout krev v žilách, kdyby všechny dobré scény nenacpali už do traileru. Dialogy většinou trochu váznou, postavy mají chytré řeči o Faradayově kleci a mikrovlnách, které znějí spíš jako citace z Wikipedie, a nenápadná chemie mezi dvěma postavami akorát zdržuje běh událostí. Téma emzáků, co chtějí zničit naši planetu, je jako přes kopírák s ostatními filmy typu Válka světů a jediné, co vlastně stojí za řeč, je mimozemský štít, co oranžově světélkuje.

Nicméně, poměrně neznáme obsazení (Emile Hirsch, Olivia Thirlby, Rachael Taylor, Max Minghella, Joel Kinnaman, Veronika Ozerova, Dato Bachtadze, Artur Smoljaninov) a dojem nízkonákladového snímku, kde se, nepočítaje kompars, objeví okolo deseti postav, zvedá film od režiséra průměrných snímků Tylera Batese (Barbar Conan, Sucker Punch, Watchmen, Den, kdy se zastavila Země či seriál Californacion) o stupínek výš.

Body dolů patří za otevřený konec, který spíš vypadal jakože filmové studio stoplo finance, protože by se jim stejně nikdy nevrátily. Což je možná pravda. Pokud chce něco postaveného na hlavu, u čeho nebudete muset moc přemýšlet a nebude vám vadit, že budete zažívat pocit déja vu, protože vám to bude připadat povědomé, s radostí se do toho pusťte.