30 Day Book Challenge - Day 16

by - července 30, 2011

Day 16: Nejdelší kniha, jakou jsi kdy četl/a
Kniha: Bídníci
Autor: Victor Hugo
Počet stran: 1470
Anotace: Příběh o bývalém galejníkovi, který zbohatne a přitom pomáhá chudým, zní tak trochu jako pohádka. Méně pohádkový je jeho boj s vyděrači, podvodníky nebo policistou, který Jeana Valjeana stíhá. K nejkrásnějším stránkám Bídníků patří příběh čisté lásky Maria a Cosetty, do něhož Hugo vložil vlastní zážitky z milostného vztahu k herečce Julii Drouetové. Kniha měla oslňující úspěch už při svém prvním vydání v r. 1862, vyšla v nesčetných vydáních, byla mnohokrát zfilmována a v posledních letech se stala i předlohou k úspěšnému muzikálu
I když se to příčí s hodně názory, nejlepší knihou ze série mi přišla Síla vzdoru. A je mou nejoblíbenější knihou právě v tuto chvíli.

Pamatuju si opravdu hodně dobře, když jsem domů přinesla Bídníky. Málem mi vypadly oči z důlků, když jsem viděla obě ty obrovské bichle (počítám to jako jednu knihu, ale i tak by to byla nejdelší kniha), protože to bylo navíc v době, kdy jsem nečetla. Ale, opravdu nelituju toho, že jsem těch všech 1470 stránek přečetla, protože je to dokonalý příběh. 
 

You May Also Like

0 komentářů