Fury vs. Les rukou a zubů

by - června 26, 2011

Obě knihy obsahově nemají vůbec nic společného, ale to, co mě na ně upoutalo hned na první pohled jsou obálky. Obě obálky se mi mimo jiné opravdu líbí, ale hlavně mě upoutala fotografie modelky. Na cover knihy Fury a na českou obálku knihy Les rukou a zubů byla totiž použita stejná fotka rusovlasí modelky. 


Fury - Elizabeth Miles
Někdy lítost není vše...
V Ascension (Maine) jsou zimní prázdniny. Padá sníh a vše vypadá nedotčené a klidné. Ale vše není tak, jak to vypadá...
Mezi tradicemi a párty s přáteli, Emily miluje prázdniny. A tento rok jsou ještě lepší - kluk, o kterého už měsíce stojí, si ji konečně všiml. Ale Em ví, že jestli si s ním něco začne, nebude už cesty zpět, protože jeho přítelkyně je Emilyina nejlepší kamarádka. 
Na druhé straně města má Chase své vlastní problémy. Stres z jeho rodinného života si začíná vybírat svou daň, a jeho společenský život se rozpadá. Ale to není nic s porovnáním s tím, co ho opravdu pronásleduje. Chase udělal něco krutého... něco, co perfektní kluk, za kterého se vydává, by nikdy neudělal. A je jen otázkou času, kdy bude odhalen.
V Ascension mohou být chyby smrtelné. A tři dívky - tři krásné, tajemné dívky - jsou tu, aby vybraly, kdo zaplatí.
Em a Chase byli vybráni.

Les rukou a zubů - Carrie Ryan
Hororová romance plná temnoty, záhad a bojů s temnými silami Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí „nečistí“, kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.

I když se mi obě obálky líbí, dívka na knize od Carrie Ryan mi připadá výraznější, přesně zapadající do lesa. Na Coveru Fury mě zase fascinují její vlasy. Když se na obálky podívám jako na celek, vidím i trochu podobnost v písmu. Obě písma jsou ozdobná - v jednom případě jsou použity klasické kudrlinky a v druhém případě jde o větvičky stromů. Pod názvem knihy je ale v obou případech bílým písmem napsáno jméno autorky a nad je zase hlavní motto knihy (Uteč, než tě les pohltí; Sometime sorry isn't enough). Obě knihy mě ale zaujaly jak obálkou tak obsahem a já doufám, že se někdy k Fury dostanu (Les rukou a zubů mám již na cestě z bux.cz). Jistou útěchou ale pro nás může být, že Češi s ní teoreticky přišli dřív, protože kniha Fury vychází až 30. srpna. Jaká obálka u vás vede? 

You May Also Like

4 komentářů

  1. dobré postřehy :).. mě se o dost víc líbí obálka Les rukou a zubů :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka ku knihe Les rukou a zubů je krásna, ale nehodí sa mi ku knihe :/ Naši ostali pri originále a je to tak lepšie, viac sa to ku knihe hodí :) Ale už sa stalo veľakrát, že obálka sa k príbehu nehodila, takže to nie je nič nové a aspoň sa človek môže pokochať :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem pro Les rukou a zubů.. :)
    Obě knížky očividně podle anotace úplně o něčem jiném a přitom taková podobnost v obálkách.. :)
    Ale jak říkám, Les má podle mě lepší.. :) Líbí se mi ty výraznější barvy a tak celkově by mě asi v obchodě zaujala víc. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Obalka Lesu rukou a zubu je lepsi (hezci barvy atd..) a myslím že se to k tomu pribehu i hodí (prece ma v pribehu zasnuby.. :)) .Ale je to jen muj nazor. Obe knihy se mi moc libily zajimavy obsah hezka barva textu a krasne vyjadrovani.. :) N.

    OdpovědětVymazat