Top Týždňa 2 (Filmové zpracování)

by - května 23, 2011


Toto meme pořádá Luu. Meme se zveřejňuje každé pondělí a bude to vždy seznam (obsahující 10 bodů) na dané téma.
Protože je tohle pro mě opravdu náročné téma a zase tolik knih, které byli zfilmovány jsem nečetla - nebo o tom nevím, nebude to jen žebříček mých oblíbených filmů.

Může obsahovat spoilery!

10. Nový měsíc
        Režie: Chris Weitz
        Rok/Stát: 2009/ USA
Celkově nejsem moc zastáncem zfilmované ságy, ale když to vezmu kolem a kolem, tohle je zatím nejhorší zpracování - ještě ale uvidíme, jak to dopadne s Rozbřeskem. Když jsem to četla, šíleně mě naštvalo to, jak to skoro celé sestřihli a na plátno se dostal jen takový slabý odvar.




 9. Milionář z chatrče
        Režie: Danny Boyle
        Rok/Stát: 2008/ VB
Čistě proti filmovému zpracování nic nemám, ale s porovnání s knihou mám hrozný vztek. Už když jsem se dozvěděla, že přejmenovali hlavního hrdinu, věděla jsem, že to nebude ono, protože tím se někam do rohu odklidil náboženský problém Indie. Stejně si ale myslím, že všechny ty Oscary získal zaslouženě.


  

8. Stmívání
poster
        Režie: Catherine Hardwicke
        Rok/Stát: 2008/ USA
Tím, že je to první díl se to dá brát ještě s rezervou. Tím, že jsem nepodléhala ani kouzlu Edwarda a ani šílenství okolo té ságy, dokázala jsem to brát vcelku objektivně, takže to nebylo zas tak hrozné, rozhodně to ale nepatří mezi nejlepší filmy. 






poster7. Na západní frontě klid
      Režie: Lewis Milestone
        Rok/Stát: 1930/ USA
Tak teď si asi říkáte, že to nemyslím vážně, ale já to vážně opravdu myslím! Známá Remarqueovka je sama o sobě dost drastická, ale když se přenese na film, je to opravdu síla. Nezáleží na tom, že je to tak staré, stále je to síla!



poster
6. Zatmění
        Režie: Lewis Milestone
        Rok/Stát: 2010/ USA
Nejlepší filmové zpracování ságy, možná je to proto, že se to netočilo jen - přímo - okolo Edwarda a Belly, takže možná proto se mi to docela líbilo. 






5. Román pro ženy
        Režie: Filip Renč
        Rok/Stát: 2004/ Česko
posterTak jestli jste si doteď neřekli, že mi přeskočilo, teď si to říkáte určitě, ale já prostě nemůžu za to, že jsem si ten film prostě zamilovala. Já prostě miluju tyhle české komedie a dokonce se mi to líbilo víc než kniha.  






 4. My děti ze stanice ZOO
poster        Režie: Uli Edel
        Rok/Stát: 1981/ Západní Německo
Předpokládám, že hodně lidí četlo knihu, ale nepředpokládám, že hodně lidí vidělo film. Hrozně moc lidí mě od filmu odrazovalo, ale já nedala. Když jsem překousala to, že jsem to viděla s titulkama němčinu nesnáším - proto jsem nikdy neměla zájem se ji učit -, tak to na mě zanechalo opravdu hlubokou stopu a nakonec jsem si řekla - DROGY NIKDY!




3. Harry Potter
        Režie: různí
        Rok/Stát: 2001-2011/ VB, USA
Věřte nebo ne, Pottera jsem nikdy nečetla ani se na to nechystám. Teď asi kroutíte hlavou nad tím, jak je to možné, ale je to tak. Proto mu patří třetí příčka, protože pro mě jsou filmy prostě lepší než kniha.
 




2. Milý Johne
poster

        Režie: Lasse Hallström
        Rok/Stát: 2010/ USA
Abych to uvedla na pravou míru - Nicholas Sparks je naprosto geniální spisovatel a bezmezně miluju válčené filmy - ano, jsem holka. Jen nejsem úplně typ člověka, který by nějak zbožňoval romantiku, takže se mi kniha zdála místy trochu utahaná. Nebudu tu ani vyjadřovat své sympatie k Channingovi, ale do role Johna mi opravdu seděl, což o Amandě ani moc říct nemohu. Když to ale všechno sečtu, film je lepší.


1. Bídníci
        Režie: Bille August
        Rok/Stát: 1998/ USA, VB, Německo
Jestli miluju nějakou knižní klasiku, jsou to Bídníci - akorát je mnohem pohodlnější podívat se na film, než číst 1400 stránek textu. Nebudu přehánět, když řeknu, že tohle zpracování je naprosto geniální, i když docela dost ustřihli konec.






~
~

You May Also Like

6 komentářů

  1. Aa.. Milionář z chatrče a Na západní frontě klid.. člověk si prostě nemůže vzpomenout na všechny filmy při psaní jednoho článku. :/ A Milý Johne, to je to samé, jak jsem mohla zapomenout tyhle film.. i když je pravda, že bych je asi neměla kam nacpat.

    OdpovědětVymazat
  2. Dý, věř mi, že jsem nad tím hodně dlouho přemýšlela a bylo pekelně těžké si na všechny dobré vzpomenout... ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Sohlasím se vším kromě toho názoru na Twilight. Mě se totiž mnohem víc líbila dvojka, než trojka. :) Ale to je můj názor. A je škoda, že jsi nikdy nečetla knížku Harryho. Možná kdybys zkusila díl, který jsi neviděla zfilmovaný, tak bys změnila názor. :) Mohla bys ještě stihnout druhou půlku sedmičky!:D No, každopádně si myslím, že alespoň jeden díl Harryho by si měl přečíst každý :)

    OdpovědětVymazat
  4. Yanny: Já vím, připadám si jako strašný barbar, ale nikdy mě to k tomu netáhlo a nemyslím si, že někdy změní... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý, knihu si nečetla, ale film je lepší. Jak to můžeš posuzovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože ještě do nedávna jsem žila v iluzi, že by mě ten příběh v knižní podobě nemohl bavit - nikdy mě zas tolik ten svět nebral - a tudíž je pohodlnější pustit si pár filmů a strávit s tím několikrát méně času než s knihami. Nemluvila jsem o kvalitě filmů, to vím, že posuzovat nemůžu, ale o pohodlnosti. :)

      Vymazat