Z HLUBIN GOODREADS: Andělé padlí a nepadlí

by - března 14, 2017

Čtu už nějakou dobu a kupodivu také stárnu (fakt je těžký si to přiznat). A sice nemám načteno tolik jako někteří mí kolegové, nicméně razím zásadu, že důležité je alespoň vůbec číst. Nicméně k jádru věci. Jak jde čas, každý rok se mluví o nových a nových knihách a já mám někdy pocit, že se na ty starší zapomíná. 

A protože je opakování matky moudrosti a každý jsme jinak starý, a tak jsem dávali pozor na jiné tituly, není špatné si připomenout nějaké knihy, o kterých se tolik nemluví (což v těchto článcích rozhodně nebude pravidlem) a které mě kdysi v dávných i těch nedávných dobách nadchly. 

ZÁŘ, Alexandra Adornetto
Přijde mi to už jako věčnost. Když jsem začínala číst YA, u nás ho nebylo ještě tolik a já měla pocit, že mám možnost přečíst si všechno. A navíc ty úžasné obálky! Později jsem ale zjistila, že toho vychází fakt mraky a ne všechno stojí za dočtení. 
Zář (Zář, #1) Zásvětí (Zář, #2) Zaslíbení (Zář, #3)

"Do města Venus Cove se stěhují tři andělští sourozenci - Bethany, Ivy a Gabriel. Jako nebeští posli mají jeden jediný cíl - zbavit Venus Cove, do nedávna poklidné město, všeho zlého. Jenomže nic nebude tak jednoduché. Gabriel a Ivy se zhostili svého poslání naplno, ale Beth, mladá andělská dívka, která je poprvé na zemi, s tím má problém. Bethany to zvláštním způsobem táhne k lidem; soucítí s nimi, chce se s nim přátelit a dokonce se zamiluje. Přestože její láska dostane jakési nebeské požehnání, zkomplikuje to celý běh událostí. Protože on ten nový žák, Jake Thorn, nebude jen nedoceněný teenager." - více v mé recenzi.

Osobně jsem přečetla jen první díl a mám ho zafixovaný jako trochu nudnou, ale tak roztomile naivní knížku. Hlavní postava, Bethany, byla konečně postavou, která měla nárok být naivní, což je vlastně opravdu dobrá obměna. S touto sérií k nám přišel Knižní klub v roce 2011 a dnes má první díl hodnocení 3.67 (při 57 737 hodnoceních). A pokud si o sérii chcete přečíst něco víc, můžete třeba u Zuzzi, Awekki nebo Charmedky

ZAVRŽENÝ, Becca Fitzpatrick
Když ještě bylo velké haló ohledně Stmívání, vylezla spousta sérií, které mu byly určitým způsobem podobné. Výjimkou není ani sérii o padlých andělech. Původně se jednalo o trilogii, nakonec se autorka rozhodla vytěžit z toho něco víc, přestože tím celou sérii trochu pohřbila. 

Zavržený (Nora Gray, #1) Crescendo (Nora Gray, #2) Ticho (Nora Gray, #3) Finále (Nora Gray, #4)
Jestli má něco tahle série něco opravdu dobrého, je to úžasný badboy Patch, který si tu masku badboye drží fakt docela dlouho. Hlavní hrdinka je fakt bellovitá, ale pořád se mi Zavržený líbil o dost víc než třeba výše jmenované Stmívání. Ale to je hlavně jenom můj subjektivní názor, tak mě zase tolik neposlouchejte (nechci tu žádnou dívčí válku!). Každopádně první díl má hodnocení 4.0 při 441 936 hodnoceních, což je fakt docela dost dobrý. Jinak u nás ho vydává Egmont. 

Osobně mám na kontě recenze na všechny čtyři díly: Zavržený, Crescendo, Ticho, Finále. Za některé z těch recenzí se fakt docela stydím, protože jsem je psala ve svých blogovacích začátcích (teď to má alespoň trochu formu, haha), tak to omluvte. A vlastně je ani moc nečtěte. Každopádně reprezentativnější názory najdete u  Stefanie G., Syki, Knižní fantasy MaKa nebo Cathy.

PÁD, Lauren Kate
Když už jsem mluvila o tom haló okolo Stmívání. Hodně dobrým příkladem série, které se svezli na jeho úspěchu, je i Pád od Lauren Kate (od které u nás vychází třeba i série Atlantida). 
Pád (Andělé, #1) Muka (Andělé, #2) Vytržení (Andělé, #3) Vykoupení (Andělé, #4)
"Lucinda Priceová je v podstatě obyčejná holka, se kterou se osud nemazlí. Po nepříjemném incidentu s jejím přítelem Travisem musí nastoupit do internátní polepšovny Meče&Kříže, i když je v tom zcela nevinně. Hned si uvědomí, že to tam nebude lehké, ale téměř okamžitě si dokáže najít přátele. Vlastně, nedá se říct přímo "přátele", spíš takové průvodce světem, který zatím nezná. A kéž by se jedním z těch průvodců mohl stát právě Daniel Grigori, který je jí tak šíleně povědomý..." více v mé recenzi.

Dokázala jsem přečíst jenom první díl. Ale zase se mi v té době docela líbil a k tomu dalšímu jsem se nedostala hlavně proto, že jsem si mezi nimi dala poměrně dlouhou pauzu. Na co však ale nezapomenu je fakt hrozně moc povedený překlad. Abych se ale dostala hlavně k jádru pudla. Tuhle sérii u nás vydává Knižní klub a první díl má hodnocení 3.74 při 391 941 hodnoceních. Další názory na Pád můžete najít u Ettelëy, Snow Fairy, Deny el Infian nebo Míši*.

You May Also Like

6 komentářů

  1. Pád je moja guilty pleasure <3 A tie ostatné som čítala tiež, len Zaslíbení som už nedočítala, to bola strašná kravina :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Pádu jsem přečetla jenom první díl. A Zavrženého si zrovna dávám rereading a stejně to zbožňuji :D

      Vymazat
  2. Pád jsem četla, když jsem se čtením začínala a v té době jsem to zbožňovala. Když jsem si však dala nedávno re-reading už to tak dokonalé nebylo. Knihu Zavržený si chci v nejbližší době přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Upřímně, neznám ani jednu, možná od vidění.. Možná se časem do některé začtu ;)

    OdpovědětVymazat