Knižní zpověď (2)

by - září 20, 2012

Knižní zpověď je projekt od Fanty, která se rozhodla, že sestaví seznam otázek týkající se našeho čtení od dětství až do současnosti. Rozhodla jsem se zapojit, protože jsem na ni narazila na spoustě blogů a samotnou mě baví vyplňovat tyhle všelijaké dotazníky. 
Knihkupectví a knihovna
  1. Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?Raději si ji koupím. Asi proto, že když si ji koupím, mám pocit, že se k ní můžu v jakékoliv chvíli vrátit.
  2. Jak často kupuješ knihy?
    Podle příležitosti, ale většinou tak dvakrát do měsíce. Na druhou stranu, někdy jsem schopná zajít do knihkupectví každý den. Záleží na tom, co mi zrovna padlo do oka a jaké tituly vychází. 
  3. Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?Ano. Od té doby, co jsem nějak víc začala číst, vyloženě si o ně říkám. Přijde mi lepší říct si o knihu, kterou rozhodně přečtu, než dostat nějakou blbost, co se mi bude doma jenom válet.
  4. Kde je kupuješ?V knihkupectví a přes internet. Jak se mi to zrovna hodí.
  5. Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát?Podle toho, jak moc o knihu stojím. 
  6. Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
    Nemám. Nejlepší je přečíst si anotaci, nebo cizí názor na knihu. U mě je někdy docela rozhodující i obálka, i když to není zrovna moudré.
  7. Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?Tak to nevím. Asi reakce na internetu.
  8. Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
    Vlastním instinktem a někdy i cizími názory.
  9. Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?Leží doma ve skříni, pod postelí... Prostě jsou pořád v teple domova. :D
  10. Půjčuješ si knihy od známých?Ani moc ne.
  11. Jak často chodíš do knihovny?Začátkem školního roku, co musím sehnat povinnou četbu. Někdy tam zajdu i proto, že kamarádka, která bydlí mimo Prahu, potřebuje něco do školy.
  12. Jsi tam "známá firma"?Vůbec.
  13. Co si tak převážně půjčuješ?Povinnou četbu.
  14. Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?
    Stejně jako se svými = co nejlíp.
  15. Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?Nepůjčuju si jich tolik, abych na ně zapomněla.
  16. Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?Nemyslím si.
  17. Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu?Vůbec by mi to nevadilo. Na druhou stranu, do knihkupectví bych na brigádu šla mnohem raději.
  18. Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
    Nic extra zajímavého se mi tam nestalo.
  19. Jsi ochotná někomu půjčit knížku?Pokud toho člověka znám a vím, že se o knihy dokáže postarat, tak ano. Ale stejně nerada.
  20. Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?Ano, ale na druhou stranu to byl paperback a bylo to takovéto klasické poškození. To, že se o knihy a paperbacky starám přehnaně neznamená, že je nezničitelný. 

You May Also Like

0 komentářů