30 Day Book Challenge - Day 27

by - srpna 10, 2011


~ Day 27: Oblíbená fikce
Kniha: Leviatan
Autor: Scott Westerfeld
Série: Leviatan
Díl: první
Anotace: První svazek nesmírně napínavé nové série. Odehrává se v alternativní steampunkové minulosti, v níž je svět rozdělen na industriály, kteří ovládají ohromné parní pochodující válečné stroje, a darwinovce, jejichž hybridní “potvůrky” fungují jako vzducholodi, parní vlaky, válečné lodi i ponorky. Příběh se odehrává těsně před první světovou válkou. Alex, utajený syn nedávno zavražděného arcivévody Františka Ferdinanda, prchá před strýcem Františkem Josefem, který ho chce zavraždit, do Švýcarska a tam se s eznámí s Deryn, skotskou dívkou, která se v převleku za chlapce stane plavčíkem na válečné vzducholodi Leviatan, ohromném ekosystému složeném z velryb, netopýrů, včel, šestinohých psů závislých na vodíku a všelijakých jiných potvor, díky níž je neporazitelná.

Divíte se, jaktože to není Síla vzdora? Bude to tím, že když jsem začínala vyplňovat toto meme, neměla jsem ještě přečtený Leviatan. Tento příběh si mě opravdu dokonale získal a neskutečně jsem si ho dokázala oblíbit. Westerfeld toto téma první světové války dokázala tak bravurně překopat a předělat k obrazu svému, že bych tomu klidně uvěřila. A takhle na vás má podle mě působit dobrá kniha!
 

You May Also Like

0 komentářů