30 Day Book Challenge - Day 23

by - srpna 06, 2011

~ Day 23: Kniha, o které říkáš, že jsi ji četl/a, ale není to pravda
Kniha: Labyrint světa a Ráj srdce
Autor: Jan Amos Komenský
Anotace: Labyrint světa a ráj srdce (původně Labyrint světa a lusthauz srdce) je kniha Jana Amose Komenského, pokládaná za jedno z vrcholných děl barokní literatury. Komenský dokončil první verzi spisu v roce 1623, ale opakovaně se ke knize vracel a doplňoval ji. Za pobytu v polském Lešně připsal kapitoly 28–35 (dění v paláci Moudrosti) a několik dalších odstavců. Tyto pasáže se objevily v prvním vydání knihy, k němuž došlo roku 1631 pravděpodobně v saské Pirně. Pro druhé vydání z roku 1663 autor rozšířil 9. kapitolu o líčení plavby na moři, inspirované jeho cestou do Anglie. V díle lze najít i další motivy z Komenského života.

Tohle byla má jediná letošní četba do školy. Tak jako vážně... nedokázala jsem to. :D Přinesla jsem si to z knihovny a hned druhý den jsem ji tam nesla zpátky. Přečetla jsem první kapitolu a vzdala to, protože jsem tomu téměř vůbec nerozumně. Ale profesora jsem dokázala dostatečně přesvědčit o tom, že jsem to přečetla, že ani neměl žádné podezření. :D 
 

You May Also Like

1 komentářů

  1. Jak to? :D Já jsem asi jediná, který se ta knížka fakt fakt líbila :) Už jsem ji četla asi 3x a naprosto mě fascinuje, jak tam pokaždé objevím něco nového :) Zkus to znovu, až budeš zase o něco starší - třeba změníš názor :)

    OdpovědětVymazat