Knižní řetězovka

by - dubna 04, 2011

Tuto knižní řetězovku jsem objevila u Triss, ale původně ji objevila Luu a trochu ji pozměnila. Nakonec jsem se rozhodla, že se do ní také zapojím, protože je to rozhodně lepší, než se učit češtinu... ;) 

Pokud chcete zabít tak půl hodiny času, doporučuji to vyplnit. Navíc, donutí vás to popřemýšlet o tom, co pro vás jaká kniha znamená.
~
1. Obľúbená kniha z detstva?
Je celkem těžké si vzpomenout, protože si nějak nevzpomínám, co jsem jako první přečetla opravdu celé. Možná to bude W.i.t.c.h. :D

2. Čo práve čítaš?
Třetí díl Nástrojů smrti - Město ze skla.

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Do knihovny si chodím jen pro školní četbu, takže momentálně žádnou.

4. Knižný zlozvyk?
Občas na konci knih brečím - i když to končí dobře -, nebo mám chuť něco rozbít, protože to skončilo jinak, než jsem chtěla - např. Město z kostí.

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Komenského jsem vrátila hned po tom, co jsem zjistila, že to nikdy nepřečtu, což bylo hned druhý den. Takže momentálně nic.

6. Máš čítačku e-kníh?
Nemám, ale mám iPod, který - když mám připojení na wi-fi - využívám jako čtečku.

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Mít rozečtených několik knih. :) Právě jich čtu hrozně moc, ale jen dvě čtu - 1 e-book, 1 papírovou knihu. :)

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Ne, blog jsem si založila jenom proto, abych neotravovala knihami jen svoje okolí, ale i další lidi.

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Něco, co jsem jmenuje jako nějakých 26 záhad-něčeho... Nevím, jak se to přesně jmenuje, ale bylo to šílené.

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Všechny tři díly Nástrojů smrti.

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Já přečtu cokoliv. :D

12. Obľúbený žánrový okruh?
Od té doby, co jsem přečetla Hostitele, je to sci-fi, fantasy.

13. Dokážeš čítať v autobuse?
Nejezdím tak daleko, abych měla čas si číst. :)

14. Obľúbené miesto na čítanie?
Postel a moje milované křeslo, které máme na chatě na terase.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Knihy nepůjčuju. :D

16. Robíš knihám somárske uši?
Na vzhled knihy až moc dbám, takže ne!

17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Ne.

18. A do učebníc?
Jen do učebnice angličtiny, francouzštiny, čítanky a skript.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
Nejraději v češtině - protože je to nejjednodušší a ten jazyk prostě miluju. Ale zvládnu to i v angličtině a slovenštině a doufám, že jednou i ve francouzštině. :)

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamiloval?
Dobrý děj a neodolatelnou mužskou postavu. :]

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
To samé, co je napsané ve dvacátém bodě. :)

22. Obľúbený žáner?
Sci-fi a fantasy.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
Poezie.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Řekla bych, že každá kniha je hodně inspirativní a každá jiným způsobem, takže to nedokážu jednoznačně říct.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Gumový medvídci a jakákoliv tekutina, ale jen, když se učím.

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Knihy si podle obálky nevybírám, ale když je opravdu otřesná, tak mě dokáže odradit.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Málokdy. :)

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Jestli je kniha opravdu špatná, tak s tím nemám problém.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybral?
Francouzština - snad se mi to jednou podaří.

30. Najväčšia knižná výzva?
Labyrint světa a ráj srdce - asi se nikde nedostanu za první kapitolu.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Přečíst všechny povinné knihy k maturitě.

32. Obľúbený básnik?
Karel Hynek Mácha - alespoň je to Čech. :D

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Jednu.

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Ano.

35. Obľúbená knižná postava?
Jace Wayland. :] (Také ale Patch Cipriano, Ian O'Shea, Jamie Stryder, Alek Lightwood, Seth Clearwater a spousta a spousta další - je zvláštní, že jsou to většinou chlapi.)

36. Obľúbený knižný záporák?
Kyle O'Shea.

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Knižní série - letos to bude Škola Noci.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
13 let, než jsem začala číst. :D

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Železný polibek - vůbec nebyl čas, Rozbřesk - vůbec mě to nebavilo.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Rodiče. :D

41. Obľúbená filmová adaptácia?
Milý Johne.

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Milionář z chatrče.


43. Ako často čítaš spoilery?
Když na ně náhodou narazím a nechtěně je přečtu.

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
V březnu 800 Kč za 2 knihy - které jsem tam ale samozřejmě nemohla nechat.

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
Skoro vždy. Pak si začnu nadávat a nakonec toho nechám. Nebo si často čtu poslední řádek.

46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Musel by být tak dobrý, že mě žádný nenapadá.

47. Máš rád knihy usporiadané?
Ano, ale momentálně mi jde o to, abych nějak systematicky zaplnila poličky.

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Vždy zůstávají u mě.

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Dívčí romány.

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Skoro každá, ale za poslední dobu jsem největší 'výtlem' dostala u Města ze skla, když Clary mluvila o Hadriánovi Močálovi.

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Město z kostí - málem to nepřežil iPod, protože jsem jím chtěla prásknout o zeď. :D

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Bylo jich hodně. Ale co si pamatuju, že jsem brečela je Milionář z chatče, když zemřel Šankar, protože mu matka nezaplatila vakcínu proti vzteklině.

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Matched a Nástroje smrti. Ale nejvíc mé očekávání předčil Hostitel.

54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Mrazení.

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?
Nějaká romantická slátanina, je úplně jedno o čem.

You May Also Like

1 komentářů